09 فروردين 1397 - 11:26

توسعه بازار سرمایه شفافیت اقتصاد را افزایش می دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تقویت بازار سرمایه را تاکتیکی مناسب برای ارتقای شفافیت در اقتصاد عنوان کرد.
کد خبر : ۸۳۹۳۲
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا از خبرگزاری خانه ملت، علی اسماعیلی درباره عملکرد بازار بورس کشور گفت:از عملکرد بازار بورس کشور رضایت ندارم چرا که ظرفیت این بازار در کشور بالا بوده و می تواند نقش موثرتری در ارتقای اقتصاد داشته باشد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم شفافیت اقتصادی در توسعه اقتصاد کشور ادامه داد: اگر بازار سرمایه کشور توسعه یابد سطح شفافیت در اقتصاد کشور با افزایش روبرو می شود، وزارتخانه هایی که در زیر مجموعه وزارتخانه شان، دارای شرکت های دولتی هستند علاقه ای ندارند که وضیعت شرکت های زیرمجموعه شفاف شود بنابراین تمایلی ندارند شرکت های زیرمجموعه شان وارد بازار سرمایه شود.    


ضرورت بررسی علل توقف طولانی ‌مدت برخی نمادهای بورسی


نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:تقویت بازار سرمایه و ورود شرکت های دولتی به این بازار به شفافیت در اقتصاد کشور کمک می کند بنابراین باید این سیاست مدنظر باشد، توقف طولانی ‌مدت برخی نمادهای بورسی باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.


شرایط برای اتصال بورس کشور به بورس های جهانی فراهم نیست


وی با اشاره به لزوم استفاده از استانداردهای حسابداری بین المللی در تهیه صورت های مالی شرکت ها، تصریح کرد: شرایط برای اتصال بورس کشور به بورس های جهانی فراهم نیست بنابراین بدیهی است ابتدا باید بازار بورس را تقویت کرد تا شرایط برای انجام این مهم فراهم شود.


اسماعیلی تصریح کرد: ارتقای شفافیت در زمینه عملکرد شرکت های بورسی یکی از لازمه های اتصال بورس ایران به بورس های جهانی است.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هرصورت باید اتکای اقتصاد کشور به بانک محور بودن کاهش یابد چرا که در شرایطی که کشور از اقتصاد باثباتی برخوردار باشد و به بحث بورس محور بودن نیز توجه شود امکان پیشرفت های بیشتر حاصل می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر