ثبات قیمت دلار پس از گذراندن بدترین ماه از جولای

دلار بعد از گذراندن بدترین ماه خود از جولای با اندکی جهش تحت فشار بود، در حالی که سرمایه‌گذاران روی تخفیف پولی بیشتر ایالات متحده حساب کرده‌اند.
کد خبر : ۱۲۰۱۱۳
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه، دلارهای حساس به ریسک استرالیا و نیوزیلند برخی از ضررهای روز دوشنبه را جبران کردند، هر یک تقریباً ۰.۲ درصد افزایش یافت، اگرچه هر دو دقیقاً در زیر اوج های یک روز قبل باقی ماندند. یورو ۰.۱ درصد افزایش یافت در ۱.۲۰ دلار، در حالی که استرلینگ دربرابر دلار سود خود را حفظ کرد در حالی که معامله گران امیدوار به توافق تجاری برگزیت قبل از پایان سال بودند.


خوش بینی در مورد نوید آزمایش های واکسن باعث خرید ارزهای پرخطر و دارایی های با بازده بالاتر در خارج از ایالات متحده می شود. حتی نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا نیز حمایت چندانی از دلار نکرده است، زیرا گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است برای حمایت از اقتصاد در طول زمستان سخت پیش از اینکه واکسیناسیون بتواند روند شیوع همه گیری را قطع کند، افزایش یافت.


به گفته یک استراتژیست، یک دیدگاه کلی وجود دارد که در جلسه دسامبر چیزی وجود خواهد داشت، با توجه به اینکه در چند ماه گذشته هیچ توسعه مالی واقعی وجود نداشت است. بانک فدرال رزرو برای تعیین سیاست در ۱۵ و ۱۶ دسامبر تشکیل جلسه می دهد، هر چند قبل از آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جروم پاول، رییس فدرال رزرو در کنگره حاضر می شود و اظهارات وی برای مشاهده سرنخ های بعدی از نزدیک تحت نظر قرار می گیرد.


سیاست گذاران در حالی جمع می شوند که مقامات دو واکسن موثر را که توسط فایزر و مدرنا برای توزیع تولید شده اند، تصویب می کنند، اما با افزایش موارد ابتلای ویروس، بهبود اقتصادی ایالات متحده با فشار بیشتری روبرو می شود.


رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال دالاس، روز دوشنبه گفت ماه های دشواری در پیش است. ما در اینجا خود را آماده می کنیم، بانک مرکزی در مورد تغییر یا حتی گسترش برنامه خرید اوراق قرضه خود آزاد است. ما مجبور خواهیم شد بفهمیم این در جلسه دسامبر یا جلسه آینده رخ می دهد.


دلار در برابر سبد ارز در ۹۱.۹۴۲ ثابت بود. ین ژاپن با ۱۰۴.۳۳ در هر دلار ثابت بود. در سایر نقاط آسیا، وون کره جنوبی که بیش از۷ درصد به دلار از سپتامبر رشد دارد، نیمی از افت ۰.۴ درصدی دوشنبه را جبران کرد. یوان چین طبق داده های اقتصادی مستحکم در روز دوشنبه در تجارت دریایی ثابت بود.


بانک رزرو استرالیا نتیجه جلسه سیاست نهایی خود برای امسال را اعلام کرد، هرچند که معامله گران انتظار ندارند هیچ تغییری در این زمینه ایجاد شود و احتمال شگفتی های کمی وجود دارد. آمار تورم اروپا و داده های ایالات متحده در اواخر روز سه شنبه اعلام می شود.


روز دوشنبه انگلیس و اتحادیه اروپا نیز به یکدیگر هشدار دادند که زمان رسیدن به توافق تجاری برگزیت در حال اتمام است، اگرچه سرمایه گذاران همچنان امیدوار هستند و پوند را ۱.۳۳۳۷ دلار و ۸۹.۴۸ در هر یورو نگه داشته اند. گفتگوها میان میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد انگلیس ادامه دارد و انتظار می رود تیم اتحادیه اروپا دو یا سه روز دیگر در لندن بماند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر