04 خرداد 1400 - 13:00

تقویت بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹ هزار و ۷۴۷ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۵۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۴۲۹۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۲۶ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد به رقم ۲۸۶ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۸۴ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۸۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۸ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۰۱۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۳۷ واحد افزایش به رقم ۸۰۰ هزار و ۷۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۰۰۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شپنا، شستا، شبندر، نوری و شتران با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، رمپنا و وسخوز، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۷ هزار و ۲۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غسالم(سالمین‌) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوصا، وساپا، وتوسم، فروس و شپنا بود. همچنین نماد معاملاتی سدور(سیمان‌ دورود) با ۳۰.۲۲  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خاذین، ثاخت، وملی، سقاین، وبیمه و پتایر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر