02 شهريور 1400 - 13:27
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش بیش از ۲۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۷۵۵۳ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۲۲ واحدی به ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۶۳۷۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (سه شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۸۷۹ واحدی معادل ۱.۸۲ درصد به رقم ۳۸۵ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۰۸۱  واحدی معادل ۲.۵۲ درصد، عدد ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۹۹۲ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۵۷۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۹۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۸۸۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۹۳۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۹۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، پارس، فملی، وبملت، پارسان و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، وامید و حپترو، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۲۵۹  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثامید(توسعه و عمران امید ) با ۶.۸۴  درصد رشد و پس از آن، نمادهای کرازی، لخزر، حکشتی و ستران بود. همچنین نماد معاملاتی حپترو(حمل و نقل پتروشیمی) با ۳۱.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، غدام، نمرینو و سنیر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر