گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۹۹ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۹۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۱۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۴۹  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۱۴۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه هفدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، بر خلاف روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۶۸ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۳۵۵ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۳۷ واحدی، عدد ۳۸۴ هزار و ۹۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۹ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۵۵۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۳۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۳۴۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۸۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۹۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی نوری، خودرو، رمپنا، شپدیس، تاپیکو و شاراک با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، شتران و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۹۳۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۳۱ هزار و ۳۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خکمک(کمک‌فنرایندامین‌) با ۱۱.۳۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای دزهراوی، شکلر، غبهنوش و خموتور بود. همچنین نماد معاملاتی سخزر(سیمان‌ خزر) با ۴.۸۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، دیران، سصفها و وآذر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر