07 تير 1398 - 10:41
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس :

۹ هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی پرداخت نشد

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: از مجموع ۱۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی و عشایری، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هنوز پرداخت نشده است.
کد خبر : ۱۰۱۳۹۳
غلامرضا کاتب

به گزارش ایبِنا به نقل از تسنیم، غلامرضا کاتب، رئیس فراکسیون تولید و اشتغال روند ایجاد شغل در سال ۹۷ با استفاده از طرح اشتغال روستایی را مثبت ارزیابی نمی کند و می گوید: از مجموع ۱۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی و عشایری، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هنوز پرداخت نشده است که به طور طبیعی به هدف اشتغال روستایی در مرحله نخست نرسیدیم.


وی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری ایجاد شده، اما برای سال ۹۸ که موضوع تبصره ۱۸ است با وجود اینکه سه ماه از سال گذشته هنوز ایجاد شغل آغاز نشده است.


وی به دغدغه اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس اشاره کرد و گفت: نخستین نکته‌ای که اعضا به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته اند این بود که با وجود اینکه از مرحله اول ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی باقی مانده و از ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار­ لازم برای ایجاد اشتغال، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا کنون پرداخت نشده است.


کاتب افزود: می‌بایست سازو کاری را تهیه کنیم که ۴ بانک عامل و دستگاه‌های اجرایی که متولی پرداخت هستند، بعد از دو سال به سرعت تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان و طرح‌های آنان پرداخت کنند.


وی با بیان اینکه اعضای فراکسیون به شدت از ناهماهنگی میان وزارت تعاون و بانک‌ها برای پرداخت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی انتقاد داشتند گفت:­ به همین علت طرح‌ها باقی مانده و مردم نمی‌توانند از تسهیلات و اجرای طرح‌های خود برای تولید و ایجاد اشتغال استفاده کنند.


کاتب در خصوص اجرای تبصره­ ۱۸ گفت: همه نمایندگان مجلس از استان‌های مختلف این گلایه را مطرح کردند که با وجود اینکه براساس این تبصره می‌بایست­ یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد تولید اشتغال پرداخته شود، هیچ یک از استان‌های کشور برای عملیاتی کردن این موضوع نه­ اطلاعات کامل دارند و نه آن را اجرایی کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر