04 مرداد 1398 - 10:29
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

حمایت از واحدهای تولیدی آمار چک‌های برگشتی را نزولی می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی ضمن کاهش چک های برگشتی به وصول معوقات بانکی نیز کمک می کند.
کد خبر : ۱۰۲۲۵۵
چک برگشتی

منصور مرادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به کاهش آمار چک‌های برگشتی در ماه‌های اخیر، گفت: هر چند آمار چک‌های برگشتی در کشور کاهش یافته اما تعداد آن هنوز هم بسیار بالا است.


نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رکود و تورم و مشکلات عدیده اقتصادی از مواردی است که در افزایش چک‌های برگشتی نقش دارد، افزود: متاسفانه تلاطم‌های نرخ ارز نیز توانسته به رشد آمار چک‌های برگشتی دامن بزند.


وی با بیان اینکه با کاهش تلاطم ارزی انتظار می رود اقتصاد کشور وضعیت بهتری را تجربه کند، تصریح کرد: متاسفانه در ماه های اخیر بسیاری از چک‌های برگشتی از سوی واحدهای تولیدی و افراد تولید کننده بوده که این خود نشان از بحرانی شدن وضعیت تولید در کشور دارد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دولت برای کاهش چک‌های برگشتی باید با اولویت نسبت بهبود وضعیت اقتصادی کشور اقدام کند، گفت: تجربه ثابت کرده هر گاه وضعیت اقتصادی کشور دچار بحران شده انواع تخلفات مالی نیز رخ داده است.


وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات ارزان و کارآمد در حوزه تولید می تواند از حجم بالای چک‌های برگشتی در آینده بکاهد، افزود: در شرایط پیش رو دولت باید در کنار تولید کننده قرار بگیرد تا ضمن رونق اقتصادی تخلفات مالی اعم از چک‌های برگشتی که هزینه بسیاری به کشور تحمیل می کند کاهش یابد.


این نماینده مردم در مجلس دهم ارایه تسهیلات غیرمالی به واحدهای تولیدی را نیز لازم دانست و گفت: با حمایت از تولید و رونق آن بسیاری از معوقات بانکی نیز کاهش خواهد یافت که این خود بانک‌ها را از بن بست نجات خواهد داد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت به ویژه بانک ها باید با تامین منابع واحدهای تولیدی و ارایه مشوق های لازم به این واحد ها در واقع به کاهش معوقات خود کمک کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر