31 تير 1398 - 12:09
با موافقت نمایندگان صورت گرفت:

تصویب طرح دوفوریتی حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیل گیرندگان

نمایندگان مجلس کلیات طرح دوفوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی و حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیل گیرندگان را تصویب کردند.
کد خبر : ۱۰۲۲۶۱
مجلس

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دوفوریتی الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیل گیرندگان با ۱۵۹ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درخصص طرح مذکور را قرائت کرد. وی گفت: یکی از مشکلات کنونی سیستم بانکی رشد سرطانی و غیرمعمول بدهی بانکی تسهیل گیرندگان و نحوه سود و جرائم آن است، هر چند که برخی از بانک ها و موسسات مجاز در این زمینه پاک عمل کرده اند.


نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: نحوه محاسبه برخی از بانک ها به شیوه سود مرکب است و بر روی سود و جریمه، دریافت کرده اند و بدهی بدهکاران بزرگ و بزرگتر شده تا جایی که پرداخت آن برای بدهکاران بانکی قابل پرداخت نیست.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که بدهی بدهکار به حدی رسیده که توان پرداخت آن را ندارد، بانک ها با عقد قراردادی مجدد آن را مضاعف کرده و بدهی بدهکاران تکثیر شده و بدهکار توان بازپرداخت آن را ندارد که باید برای آن تدبیر کنیم.


برچسب ها: تسهیلات سود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر