12 مرداد 1398 - 08:12
گزارش عملکرد ۴ ماهه بانک‌ها؛

۲۶۰ هزار فقره وام ازدواج با سقف جدید پرداخت شد

‌دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد: بانک‌های عضو این شورا در ۴ ماهه نخست سال بیش از ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با سقف جدید پرداخت کردند.
کد خبر : ۱۰۲۶۰۶
علیرضا قیطاسی شورای هماهنگی بانک‌ها

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (شنبه دوازدهم مردادماه) سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است که در تقویم به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده است. به همین مناسبت امروز هیچ طلاقی در دادگاه های خانواده ثبت نمی شود.  


به این مناسبت گفتگویی با علیرضا قیطاسی دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی در خصوص عملکرد تسهیلاتی این ۱۲ بانک و همچنین صندوق کارآفرینی امید درباره وام ازدواج داشتیم.


قیطاسی به ایبِنا گفت: بانک های عضو شورای هماهنگی شامل بانک های ملی، سپه، کشاورزی، صادرات، ملت، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، توسعه صادرات، پست بانک، صنعت و معدن، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان تیرماه ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون و ۱۵۸ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کرده اند.


وی با این حال افزود: با توجه به پرداخت این تعداد تسهیلات، در حال حاضر حدود ۱۹۳ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند که با ادامه این روند بزودی شاهد از بین رفتن صف متقاضیان وام ازدواج خواهیم بود.


دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی توضیح داد به موجب بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین به میزان ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده که دستورالعمل اجرایی آن توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و بانک ها هم براساس بخشنامه جدید سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ۳۰۰ میلیون ریال برای هریک از زوجین تعیین کرده اند.


قیطاسی همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان تیرماه (حدود ۴ ماه) بیش از ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بالغ بر ۷۸ هزار میلیارد ریال توسط بانک های عضو شورای هماهنگی با سقف جدید پرداخت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر