14 شهريور 1398 - 10:50

مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه تعاون برای سال مالی ۱۳۹۷ برگزار شد

مجمع عمومی سالیانه عادی بانک توسعه تعاون منتهی به سال مالی ۹۷ با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
کد خبر : ۱۰۳۸۰۰
مجمع عمومی سالیانه عادی بانک توسعه تعاون برای سال مالی 1397 برگزار شد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، مجمع عمومی سالیانه عادی بانک توسعه تعاون منتهی به سال مالی ۹۷ با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس مجمع عمومی و سایر اعضاء مجمع عصر امروز در محل ساختمان این بانک برگزار شد.


در این جلسه ضمن تأیید صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط بازرس قانونی و حسابرس مستقل بانک (سازمان حسابرسی) از سوی اعضای مجمع عمومی، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اقدام به ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد این بانک در سال ۹۷ نمود. وی ضمن اشاره به رشد ۴۵ درصدی منابع و رشد ۴۲ درصدی تسهیلات در سال ۹۷ گفت: خوشبختانه در سال ۹۷ شاهد یک رشد متوازن در بخش تجهیز و تخصیص تسهیلات اعتباری در مجموعه بانک توسعه تعاون بوده‌ایم.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی تعداد حساب‌ها و افزایش ۱۴ درصدی تعداد مشتریان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ گفت: سهم بخش تعاون از مجموع تعداد کل مشتریان ۶۷ درصد بوده مضاف بر اینکه ۶۹ درصد از کل حساب‌ها مربوط به بخش تعاون می‌باشد.


مهدیان یکی از شاخص‌های عملکردی این بانک را در سال گذشته بهبود کیفت منابع با افزایش سهم سپرده‌ای ارزان‌قیمت از ۲۱ درصد به ۲۴ درصد یادکرد و دراین‌باره گفت: سهم بخش تعاون از مانده منابع ۴۸ در صد می‌باشد که تحقق این امر و سایر موارد دیگر منتج به کاهش قیمت تمام‌شده ۲/۴ درصدی پول در این بانک شده است.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ارائه گزارش به مجمع عمومی رشد ۶۰ درصدی مانده سپردهٔ طی سه سال اخیر و رشد ۶۳ درصدی مانده تسهیلات در طی سه سال را از دیگر اقدامات و اتفاقات مهم بانک در راستای افزایش روند رو به رشد دانست و دراین‌باره گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی و امهالی بالغ‌بر ۹۵ هزار میلیارد ریالی طی سال گذشته ۳۰ درصد از آن مربوط به تسهیلات حمایتی و تکلیفی با رویکرد اجتماعی بوده است.


مهدیان سهم بخش‌های اقتصادی را از مجموع تسهیلات پرداختی ۵۱ درصد صنعت و معدن، ۱۸ درصد کشاورزی، ۲۱ درصد خدمات، ۷ درصد بازرگانی و ۳ درصد مسکن اعلام نمود و دراین‌باره گفت: خوشبختانه حجم تسهیلات پرداختی در بخش‌های مختلف اقتصادی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از یک رشد منطقی و مناسب برخوردار بوده است.


وی ضمن اشاره به اهم اقدامات این بانک در جهت افزایش بهره‌وری در سال ۹۷ ازجمله بهبود کارایی ناشی از افزایش حجم عملیات، افزایش کیفیت منابع، مدیریت موثر نقدینگی، مدیریت بهینه هزینه‌ها و درآمدها، کاهش هزینه تجهیز منابع، سایر اقدامات مهم را در سال گذشته اخذ مصوبه از مجلس شورای اسلامی بابت افزایش سرمایه از محل بند (ح) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال، عاملیت در انتشار اوراق مشارکت قطار شهری اصفهان و اهواز به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد ریال، افتتاح حساب و پرداخت سود سهام عدالت برای هفتصد هزار نفر از اعضای تعاونی‌های سهام عدالت یادکرد.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهم راهبردها و برنامه‌های بانک در سال ۱۳۹۸ را مشارکت فعال در اجرای سیاست‌های بخش تعاون، بهبود و اصلاح ترازنامه و شاخص‌های عملکردی بانک، ارائه خدمات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌ویژه مشتریان بخش تعاون در جهت ایجاد اشتغال و کمک به تحقق شعار رونق تولید، استمرار اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اهتمام ویژه برکار جمعی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و تکریم مشتریان، توسعه و بهبود روابط با فعالان بخش تعاون و اتحادیه‌های ملی و استانی، توجه جدی به استقرار نظام مدیریت دانش، پیگیری اخذ خط اعتباری از بانک مرکزی برای حمایت از ساخت مسکن کارمندی و کارگری، اعطای تسهیلات از محل بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ عنوان نمود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر