07 آبان 1398 - 10:15
شفایی در گفت‌وگو با ایبِنا:

قاچاق طلا از ایران بعید است/ کمبود مواد اولیه برای ساخت مصنوعات

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، صادرکنندگان طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با بیان اینکه مواد اولیه برای تولید مصنوعات طلا در کشور کم داریم، اظهار داشت: قاچاق این فلز توسط فعالان صنف طلا بسیار بعید است.
کد خبر : ۱۰۸۱۵۶
طلای اب شده

سیدحجت شفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره قاچاق طلای ذوب شده و شمش در کشور به خارج به دلیل پایین آمدن قیمت داخلی طلا نسبت به قیمت‌های جهانی گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و در حال حاضر در ایران مواد اولیه برای تولید طلا کم داریم و به همین دلیل امکان قاچاق طلا توسط اعضای صنف طلا و جواهر بسیار بعید است.


وی صنعت طلا و جواهر را صنعتی شفاف توصیف کرد و افزود: شاید برخی از افراد که در صنف طلا و جواهر مشغول به فعالیت نیستند و در مشاغل دیگری فعالیت می‌کنند، از این دست اقدامات انجام دهند اما همکاران ما چنین کاری را انجام نداده و نخواهند داد.


رییس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران درباره سرنوشت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت طلا نیز گفت: طرح مجلس درباره مالیات بر ارزش افزوده از صحن علنی به کمیسیون اقتصادی بازگشته و بار دیگر در حال بررسی است. این موضوع نه فقط درباره طلا که درباره بسیاری از موارد دیگر است.


شفایی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس به طرحی رای بدهند که مالیات بر ارزش افزوده تنها از اجرت ساخت طلا اخذ شده و این موضوع شامل اصل طلا نشود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر