21 آبان 1398 - 10:01

فراخوان عمومی IFSB برای جدیدترین پیش‌نویس استاندارد کفایت سرمایه

هیئت خدمات مالی اسلامی از کلیه فعالان و علاقه‌مندان دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را در رابطه با پیش‌نویس اصلاحی استاندارد کفایت سرمایه منتشر شده به این هیئت اعلام نمایند.
کد خبر : ۱۰۸۶۴۸
بانکداری اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی و به نقل از سایت IFSB، هیئت خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۴ نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی اقدام به انتشار پیش‌نویس اصلاحی استاندارد کفایت سرمایه برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات بانکی اسلامی به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی کرد.


در این راستا IFSB از بانک‌های مرکزی، قانونگذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی [۱]، دانشگاهیان و کلیه علاقه‌مندان به این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را در بازه زمانی ۴ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۰  میلادی (به مدت ۶۰ روز) به این هیئت اعلام نمایند. مقصود از انتشار این پیش‌نویس همسو کردن استاندارد کفایت سرمایه IFSB با استانداردهای جهانی به ویژه با استانداردهای نهایی کفایت سرمایه بال ۳ است.


به نظر می‌رسد پیشرفت‌های همه جانبه در این نسخه باعث شده که این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی جامع‌تر باشد و با عملکرد جهانی از منظر چهارچوب کفایت سرمایه برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات بانکی اسلامی هماهنگی بهتری داشته باشد.


این استاندارد چند هدف کلی و مهم را دنبال می‌کند؛ به عنوان مثال یاری رساندن به موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی و مقامات نظارتی آنها در اجرای یک چهارچوب کفایت سرمایه در راستای حصول  اطمینان در تخصیص مناسب سرمایه و پوشش موثر ریسک، یکی از این اهداف است. ارائه یک دستورالعمل پیشرفته برای مولفه‌های کفایت سرمایه با کیفیت بالا که با اصول و قوانین شریعت مطابقت داشته باشند از دیگر اهداف مهم این استاندارد است که می‌توان بدان اشاره کرد.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر