سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد دلاری ترکیه در آفریقا

بر اساس آمار شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه، حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های تُرک در کشورهای آفریقایی طی سال ۲۰۱۸ با ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به ۴۶ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۱۰۸۸۴۹
لیر

به گزارش ایبِنا، سازمان ملل با نامگذاری ۲۰ نوامبر به عنوان روز صنعتی شدن آفریقا سعی دارد همکاری‌ بین المللی به منظور صنعتی شدن و توسعه این قاره را تقویت کند. عرضه صنایع تولیدی آفریقا در بازار آزاد قاره آفریقا محور این روز بین المللی است.


ترکیه نیز از سال ۱۹۹۸ با آغاز سیاست حضور در آفریقا سعی داشته سهم خود از روابط اقتصادی و تجاری با قاره سیاه را افزایش دهد. بر همین اساس ترکیه طی ۱۰ سال اخیر به همراه برزیل، چین و هند یکی از چهار کشور غیرآفریقایی است که بیشترین حضور را در این قاره داشته‌اند.


ترکیه طی ۹ ماهه نخست سال جاری به قاره آفریقا ۱۱.۵ میلیارد دلار صادرات انجام داده است. محصولات صنعتی بیشترین سهم را از صادرات ترکیه به کشورهای آفریقایی به خود اختصاص داده اند. براساس داده های منتشر شده از سوی سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، حجم تجارت میان ترکیه و کشورهای آفریقایی نیز سال گذشته با رشد ۱۴.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ به ۲۱.۵ میلیارد دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر