19 آذر 1398 - 10:55
قائم مقام بانک مرکزی گزارش داد؛

اعطای تسهیلات ۶ هزار میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان در ۷ ماهه ۹۸

قائم مقام بانک مرکزی گفت: براساس آمارها در ۷ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است.
کد خبر : ۱۰۹۵۳۸
اکبر کمیجانی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، اکبر کمیجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: خوشبختانه بانک‌ها و موسسات مالی در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در ارائه تسهیلات به استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت داده‌اند، به طوری که براساس آمارها تا پایان مهرماه سال ۹۷ در حدود یکصدهزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده که نشان‌دهنده رشد ۵۱ درصدی است.


وی ادامه داد: همچنین براساس آمارها میزان تسهیلات در ۷ ماهه نخست سال ۹۸ در حدود ۶۱ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به ۷ ماهه نخست سال گذشته ۵۲ درصد رشد کرده است. همچنین تسهیلات پرداختی در مهرماه سال جاری به ۲۰۲ شرکت دانش‌بنیان حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.


کمیجانی افزود: همچنین به حدود ۷۳۷ شرکت دانش‌بنیان با میانگین ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده و در این عرصه ۲۳ بانک و موسسه اعتباری با استارت آپ‌ها همکاری داشته‌اند. قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: در شرایط کنونی بانک مرکزی این آمادگی را دارد تا با مسئولان ذیربط در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشد تا شرایط بهتری از نظر ارائه تسهیلات و امکانات برای استارت آپ‌ها در نظر گرفته شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر