شبکه تولید اسکناس‌های تقلبی در اروپا متلاشی شد

سازمان پلیس اتحادیه اروپا یازده نفر را در سراسر اروپا به‌دلیل جعل اسکناس تقلبی دستگیر کرده است.
کد خبر : ۱۰۹۸۴۶
اسکناس

به گزارش ایبِنا، تعداد اسکناس های ضبط شده از این گروه ۲۶ هزار فقره بوده و نزدیک به ۱.۳ میلیون یورو پول را شامل می شده است.


تحقیقات اولیه در ماه ژوئیه گذشته در پرتغال زمانی آغاز شد که در جریان بازدید از یک چاپخانه، مشخص شد این مکان اسکناس تقلبی چاپ می کند و پنج نفر به‌دلیل جعل اسکناس بازداشت شدند.


هفته گذشته یوروپل (پلیس اروپا) با انجام بیش از ۳۶ عملیات مختلف، که اغلب آنها در آلمان بود، موفق به بازداشت اعضای مهم این شبکه چاپ اسکناس جعلی شد.


نیروهای پلیس در اتریش، فرانسه، یونان، ایرلند، لوکزامبورگ و اسپانیا نیز عملیات موفقی برای انهدام این شبکه اروپایی داشتند.


از اعضای این گروه به جز اسکناس تقلبی، اسلحه و موادمخدر، مواد انرژی زا و دوپینگ غیرقانونی و اسناد جعلی و ارزهای مجازی کشف و ضبط شده اشت. یوروپل اعلام کرده است که یک چاپخانه تولید اسکناس های جعلی در آلمان نیز توسط پلیس مصادره شد.


پول ها اولین بار از طریق پلتفرم اینترنتی و غیرقانونی موسوم به وال استریت در بازار عرضه شده بود. این پلتفرم توسط دادستان‌های آلمانی با کمک یوروپل و پلیس فدرال آمریکا پیشتر بسته شده است. پلتفرم وال استریت که در دارکنت (اینترنت غیرقابل رهگیری) فعال بود نزدیک به ۱.۱ میلیون عضو و مشتری داشته است.


این پلتفرم اینترنتی ۵۴۰۰ فروشنده داشته و ۶۳ هزار مورد خرید و فروش از این پلتفرم انجام گرفته است. از طریق این شبکه اینترنتی مهم ترین خرید و فروش های مواد مخدر از جمله کوکائین و هروئین و آمفتامین ها انجام می گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر