28 آذر 1398 - 12:13

پرداخت ۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های ریلی‌

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های ریلی‌ با عاملیت بانک توسعه تعاون خبر داد.
کد خبر : ۱۰۹۸۶۵
قطار

به گزارش ایبِنا، سعید رسولی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که با رویکرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ برگزار شد، گفت: خوشبختانه با امضای تفاهم نامه ۲ هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در ۲۷ اسفندماه سال ۹۷ ظرفیت های قانونی مناسبی در این بخش فراهم شده و تاکنون چند شرکت حمل و نقل ریلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده اند.


معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: در مرحله نخست هم اکنون پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون، ۲۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک آینده، ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ایران و ونزوئلا و ۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که نرخ سود آن در حوزه تولید واگن‌های باری ۱۳ درصد و درحوزه واگن‌های مسافری ۱۲ درصد تعیین شده است.


رسولی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش دست‌اندرکاران بخش دولتی و غیردولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شده است و در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ دستگاه واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.


‌در پایان این مراسم اسناد عاملیت چهار بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی مبادله و تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.


تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی


بنابراین گزارش در این تفاهم‌نامه که بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، دو طرف در زمینه ایجاد پایانه لجستیکی کالا و کانتینر و حمل کالاهای ترانزیتی به وسیله ریل و راه‌اندازی قطارهای برنامه‌های کانتینری و حمل خرده بارها از طریق قطارهای باری همکاری خواهند کرد.


این تفاهم نامه توسط مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.


تبادل اسناد عاملیت چهار بانک


اسناد عاملیت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی این بانک‌ها، به استناد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و چهار بانک ایران و ونزوئلا، آینده، صادرات و توسعه تعاون بین طرفین مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر