گرما و گرفتاری بوئینگ تولیدات صنعتی آمریکا را در ژانویه کاهش داد

حجم تولیدات صنعتی کشور آمریکا در ماه ژانویه به دلیل گرمای غیرمعمول هوا و همچنین توقف تولید هواپیمای مسافربری ۷۳۷ مکس شرکت هواپیماسازی بوئینگ، کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۱۱۱۵۷۵
آمریکا

به گزارش ایبِنا از وال‌استریت ژورنال، براساس اعلام فدرال رزرو، مجموع تولید صنعتی، میزان تولیدات کارخانه‌ها و معادن در ماه دسامبر ۰.۴ درصد پایین آمده بود؛ این در حالی است که این رقم پیش از این ۰.۳ درصد اعلام شده بود.


تولید صنایع خدماتی ماه گذشته ۴ درصد کاهش داشت به طوری که خدمات برق و گاز طبیعی به ترتیب ۳.۲ و ۷.۷درصد افت داشته است و دلیل این امر نیز کاهش مصرف انرژی آمریکایی‌ها در جریان ژانویه بوده که نسبت به همیشه گرمتر بود.


فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده که تولید کارخانه‌ای این کشور ۰.۱ درصد در ژانویه کاهش یافته که درست مطابق با پیش بینی‌ها بوده اما تولید کارخانه‌ای در دسامبر برخلاف گزارش قبلی رشد ۰.۲ درصدی، تنها ۰.۱ رشد داشت.


علاوه بر این، مشکلات به وجود آمده برای شرکت هواپیماسازی بوئنگ نیز در کاهش تولیدات صنعتی آمریکا تاثیر داشته است. این شرکت تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ژانویه متوقف کرد که منجر به کاهش ۷.۴ درصدی تولیدات بخش صنایع هوایی و افت ۰.۱ درصدی مجموع تولیدات کارخانه‌ای این کشور شد. در سال منتهی به ژانویه تولید کلی کارخانه‌ای آمریکا با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه شد. تولید تجهیزات هوافضا و و سایر تجهیزات متفرقه بخش حمل و نقل در ماه دسامبر ۲۰۱۹  جهشی ۰.۵ درصدی را تجربه کرده بود.


«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است که توقف تولید ۷۳۷ مکس می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سال جاری به اندازه ۰.۵ درصد کاهش دهد. با این حال صرف نظر از تولیدات هواپیمایی و بخش‌های وابسته به آن، تولیدات کارخانه ای در ژانویه بالای ۰.۳ بوده که پس از تولیدات کارخانه ای ضعیف در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده تغییرات مثبت است.


اقتصاد آمریکا خدمات محور است بدین معنا که تولیدات کارخانه‌ای سهم کوچکی در مجموع تولید ناخالص ملی دارد. با این حال، این بخش همچنان نسبت به نوسانات در تقاضای جهانی بسیار حساس بوده و شاخصی حائز اهمیت در تغییرات گسترده تر اقتصادی محسوب می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر