11 اسفند 1398 - 10:55

اصول مقررات‌گذاری تامین مالی اسلامی در بخش بانکی

استاندارد IFSB-۱۷ که مشتمل بر اصول مقررات‌گذاری تامین مالی اسلامی در بخش بانکی است بنا بر مصوبه کمیته دائمی اجرای استانداردهای هیات ثبات مالی IFSB، در مجموعه استانداردهای این هیات گنجانده شد.
کد خبر : ۱۱۲۰۹۲
IFSB

به گزارش ایبِنا از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت IFSB، در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی مقرر شد تا استاندارد IFSB-۱۷ این هیئت در مجموعه استانداردهای هیئت ثبات مالی (FSB[۱]) درج شود. استاندارد IFSB-۱۷ هیات خدمات مالی اسلامی مشتمل بر اصول اصلی مقررات‌گذاری تامین مالی اسلامی در بخش بانکی است. بنابر مصوبه کمیته دائمی اجرای استانداردهای هیات ثبات مالی در جریان به روزرسانی سالانه مجموعه استانداردهای این هیئت مقرر شد تا این استاندارد نیز در مجموعه استانداردهای هیات ثبات مالی آورده شود.


در این راستا دکتر بیلو لاوال دانباتا (دبیرکل IFSB) در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی، این موفقیت را حاصل تلاش‌های مستمر و کوشش بیش از یک سال اعضای این هیات دانست. وی همچنین از تلاش‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه اعضای حوزه قضایی G۲۰ تقدیر کرد. دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی خاطر نشان کرد که با ارزیابی و برآورد عینی موارد موردنظر کمیته دائمی اجرای استاندارهای هیات ثبات مالی، استاندارد  IFSB-۱۷ توانسته‌است در مجموعه استانداردهای هیئت ثبات مالی قرار گیرد.


دانباتا این رویداد را نقطه عطفی برای IFSB دانست و به این نکته اشاره کرد که اکنون حوزه کاری این هیات از نظر تدوین استاندارد و وضع مقررات احتیاطی به رسمیت شناخته شده‌است و با سایر نهادهای مهم بین‌المللی در حوزه تدوین استاندارد هم‌خوانی و مطابقت دارد.


وی در ادامه از حمایت کارکنان هیئت خدمات مالی اسلامی، هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول، هیات مدیره بانک جهانی، دبیرخانه کمیته بال، کارکنان کمیته دائمی اجرای استاندارهای هیات ثبات مالی و کارکنان دبیرخانه هیات ثبات مالی قدردانی کرد.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر