18 اسفند 1398 - 10:48
در گفت وگو با ایبِنا عنوان شد،

بانکداری الکترونیک رافع نیازهای مردم با شیوع کرونا شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از اقدامات شبکه بانکی در روزهای شیوع کرونا تقدیر کرده و گفت: خدمات الکترونیک شبکه بانکی همه نیازهای مردم را رفع کرده است.
کد خبر : ۱۱۲۳۴۵
بانکداری الکترونیک

سیدمهدی فرشادان در گفت و گو با ایبِنا با تقدیر از اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای کمک به کمیته مقابله با کرونا، گفت: خوشبختانه ظرفیت های مطرح شده از سوی شبکه بانکی در روزهای اخیر نشان داد که بانکداری الکترونیک در ایران جای خود را باز کرده است.


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش حضور در شعب بانک ها از مزایای بانکداری الکترونیک است، افزود: بعد از مهار کرونا نیز این رویه باید ادامه یابد زیرا در شرایط فعلی دیده شده که بسیاری از هزینه های غیرضروری و رفت و آمدها کاهش یافته است.


وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا برای انجام امور بانکی دیگر نیازی به حضور در شعب نیست، تصریح کرد: بانک ها در روزهای شیوع کرونا امتحان خوبی از حیث انجام وظایف به صورت الکترونیک پس داده اند از آن رو شایسته تقدیر هستند.


فرشادان همچنین با اشاره به کاهش هزینه‌ها توسط ابزارهای بانکداری الکترونیکی از دو منظر بانک و مشتری گفت: هماهنگی بیشتر، یکپارچگی در نگرش به مشتری، انعطاف‌پذیری بالاتر، قابلیت توسعه بیشتر و همچنین پردازش بدون واسطه خطای کمتر از جمله عوامل کاهش هزینه‌ها در استفاده از بانکداری الکترونیکی است که امیدواریم پس از مهار کرونا نیز بستر ادامه این رویه عملکرد بانکی ادامه داشته باشد.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:کاهش بروز بیماری به دلیل کاهش تماس با پول نقد و آلودگی و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان نیز از دیگر مزایای این نوع بانکداری چه در شرایط فعلی کشور و چه پس از آن است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه بانکداری در ایران از نوآوری های این حوزه در جهان عقب نمانده و در برخی حوزه ها نیز پیشتاز شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر