19 اسفند 1398 - 08:52
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرورت تسریع در اجرای قانون حذف جرایم و سود مرکب

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بانک مرکزی تکلیف قانون حذف جرایم و سود مرکب را مشخص و گزارش آن را به مجلس ارایه کند.
کد خبر : ۱۱۲۳۶۱
بانک مرکزی و مجلس

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون حذف جرایم و سود مرکب از سوی شبکه بانکی گفت: در این رابطه پیگیری ها ادامه دارد و امید است بانک مرکزی در این خصوص گزارشی از اقدامات انجام شده ارایه کند.


نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید پاسخگوی چرایی عدم اجرای این قانون از سوی بانک ها باشد، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این مصوبه را تصویب و ابلاغ کرده از این رو منتظر اعلام موضع نهایی بانک مرکزی در این باره هستیم.


وی با تاکید بر اینکه اجرای این مصوبه نفع اقتصاد کشور است، تصریح کرد: ادامه شرایط فعلی در خصوص اجرای طرح حذف ربح مرکب و سود جرایم تسهیلات بانکی تولیدکنندگان کشاورزی، دامی و صنعتی و... متاسفانه وام گیرندگان دچار سرگردانی شده‌اند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اجرای قانون مذکور زمان دار است، افزود: تعلل در اجرای این قانون لطمه های بسیاری در پی دارد از این رو انتظار می رود هرچه سریع تر تدبیری برای الزام شبکه بانکی به اجرای آن صورت بگیرد.


حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه اگر مشکلی در اجرای مصوبه مذکور وجود دارد مجلس آماده همکاری با تیم اقتصادی دولت برای رفع آن است، تصریح کرد: در روزهای پیش رو اگر کمیسیون های تخصصی مجلس نشستی داشته باشند به طور حتم چرایی عدم اجرای این قانون پیگیری خواهد شد.


وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس مطالبه خود از بانک مرکزی مبنی بر گزارش دهی در خصوص عملکرد شبکه بانکی در حوزه مصوبه مذکور را در دستور کار دارد. ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور از بهبود شبکه بانکی با اجرای مصوبات قانونی آغاز خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر