09 ارديبهشت 1399 - 11:43

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به ۴۰ دلار در نیمه دوم ۲۰۲۰

وزیر نفت الجزایر و رییس فعلی اوپک گفت: قیمت نفت با اجرای قرارداد کاهش تولید و برداشته شدن تدریجی محدودیت‌ها در سراسر جهان، در نیمه دوم ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۴۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.
کد خبر : ۱۱۳۷۳۰
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از اویل پرایس، محمد ارکب وزیر نفت الجزایر و رییس فعلی اوپک گفت قیمت نفت با اجرای قرارداد کاهش تولید و برداشته شدن تدریجی محدودیت ها در سراسر جهان در نیمه دوم ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۴۰ دلار در هر بشکه می رسد.


وی گفت اقتصاد جهان برای مدت طولانی در رکود باقی نمی ماند. کاهش ۹.۷ میلیون بشکه در روز از تولید اوپک و متحدانش در ماه‌های مه و ژوئن، قیمت نفت را در نیمه دوم سال جاری میلادی بالا می برد.


به گفته وزیر نفت الجزایر، در چین که نقطه آغاز شیوع ویروس کرونا است و محدودیت های ناشی از شیوع این ویروس هم قبل از بقیه کشورها در آن برداشته شده، بازگشت به شرایط عادی در بخش حمل و نقل، تقاضای جهانی را بالا می برد.


تنها چند روز قبل از اجرایی شدن قرارداد تاریخی کاهش تولید اوپک و متحدانش، قیمت نفت دوباره کاهش یافت. این بار دلیل کاهش قیمت، کمبود منابع ذخیره این محصول بود که تاثیری بیشتر از کاهش تولید نفت اوپک پلاس و برداشته شدن تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا داشت.


قیمت شاخص نفت برنت در روز دوشنبه با ۵ درصد کاهش به ۲۰ دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با بیش از ۲۰ درصد کاهش قیمت، کمتر از ۱۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

برچسب ها: دلار نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر