25 خرداد 1399 - 10:50
طبری تاکید کرد؛

وضعیت نظام کارمزد با مدل فعلی نمی‌تواند ادامه پیدا کند

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش از آغاز حرکت بانک مرکزی در مسیر اصلاح نظام کارمزد خبر داد و گفت: وضعیت نظام کارمزد نمی‌تواند با مدل فعلی ادامه پیدا کند و باید وضعیت کارمزد اصلاح شود.
کد خبر : ۱۱۵۱۲۹
پیمان طبری

پیمان طبری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه بانک مرکزی بر اصلاح وضعیت نظام کارمزد و ایجاد تغییرات در آینده نزدیک تاکید دارد، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی تلاش بسیار زیادی دارد که وضعیت نظام کارمزد را سر و سامان بدهد و نظام کارمزد در کشور اصلاح شود که این موضوع را آغاز کرده است؛ اعتقاد دارم که باید تعادلی میان بانک و شرکت‌های پرداخت الکترونیک ایجاد شود و بدیهی است که وضعیت نظام کارمزد نمی‌تواند با مدل فعلی ادامه دار باشد.


مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش ادامه داد: باید به نحوی سرویس‌های ارزش افزوده همراه با کارمزد که مناسب شهروندان هم باشند برای شرکت‌های پرداخت الکترونیک و بانک‌ها ایجاد شود تا مدل درآمدی تغییر و درآمدهای جدید تا حدی جایگزین درآمد شاپرکی شود؛ بر همین اساس ضروری است تا پذیرنده‌ها و دارندگان کارت کارمزدهایی را بابت خدماتی که دریافت می‌کنند، بپردازند.


لزوم ایجاد فرهنگ دریافت خدمات با کارمزد از سوی بانک مرکزی


وی در خصوص ضرورت حرکت به سوی خدمات دارای کارمزد اظهار داشت: دریافت خدمت موجودی یکی از انواع خدمات مناسب دارای کارمزد است که با توجه به درآمد بازیگران شبکه بانکی و پرداخت از آن رضایت دارند و شهروندان نیز از آن استفاده می‌کنند. یک دارنده کارت به راحتی موجودی می‌گیرد و کارمزد آن را پرداخت می‌کند،  می‌توان با همراهی بانک مرکزی و ایده‌های متعدد امثال این نوع تراکنش‌ها ر ایجاد کرد که درآمد مناسبی را برای بازگیران حوزه پرداخت با تایید دارنده کارت به همراه خواهد داشت که برای بانک‌ها و شرکت‌های PSP عالی خواهد بود؛ در همین راستا نیز نیاز است تا بانک مرکزی باید با حمایت از این موضوع نسبت به ایجاد فرهنگ دریافت خدمات همراه با کارمزد اقدام کند.


طبری تاکید کرد: تغییرات در نظام کارمزد مشکل است و می‌توان خدمات دارای کارمزد ایجاد و به نوعی فرهنگ کارمزد را ایجاد کرد؛ امیدواریم این موضوع از سوی بانک مرکزی در اولویت پیگیری شود.


حساب به حساب بر روی اپلیکیشن‌های پرداخت قرار خواهد گرفت


مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش درباره تغییر کارت به کارت به حساب به حساب گفت: سیستم کارت به کارت به حساب به حساب تغییر خواهد داشت و خدمت حساب به حساب نیز وارد اپلیکیشن‌های پرداخت مانند پات از ایران کیش می‌شود و با توجه به اینکه تا به امروز شرکت‌های PSP از کارت به کارت و کارمزد آن درآمد خاصی نداشتند، انتظار می‌رود تا با مدل جدید بتوان با همکاری بانک‌ها به راحتی درآمدی ایجاد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر