08 تير 1399 - 08:41

وصول ۷۰۷ هزار فقره چک رمزدار در اردیبهشت ماه

براساس آمار بانک مرکزی ۷۰۷ هزار فقره چک رمزدار در اردیبهشت ماه ۹۹ در کشور وصول شد.
کد خبر : ۱۱۵۵۶۰
اعلام ساعت کاری سامانه چکاوک در بانک توسعه تعاون در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آمار بانک مرکزی ٧٠٧ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ١٢٥١هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ١٦٤ درصد و ۱۴۱.۱ درصد افزایش داشته است.


در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٢١٣ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٧٠٤ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مذکور ۴۷.۶ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهـران (۳۰.۲ درصد)، اصفهان (۸.۸ درصد) و خراسان رضوی (۸.۶ درصد) وصول شده که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۷.۲ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۶.۳ درصد)، خراسان رضوی (۵.۶ درصد) و اصفهان (۵.۳ درصد) وصول شده است.


چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار


حدود ٧ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک در اردیبهشت ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ۷ میلیون فقره عادی و بالغ بر ٧٠۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۹۰.۸ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۹.۲ درصد رمزدار بوده است.


در ماه مورد بررسی در کل کشور حدود ٢٤٤٢ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که حدود ١١٩١ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ١٢٥١ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۴۸.۸ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۵۱.۲ درصد رمزدار بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر