25 مرداد 1399 - 09:57

موج نوسانی در بورس‌های دنیا

شاخص‌های مهم بورسی جهان رفتارهای متفاوتی را در پیش گرفتند.
کد خبر : ۱۱۷۰۷۱
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۹۲۰.۳۶ واحد بسته شد.


شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۷۵.۹۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۱ درصد ریزش در سطح ۱۱ هزار و ۳۰.۰۶ واحدی بسته شد.


سمیر سامانا- استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک ولزفارگو گفت: به نظر می رسد شاهد بروز یک چرخه دیگر در معاملات بازارهای سهام هستیم و سهام شرکت های انرژی، صنعتی و خدمات مالی بیش از همه مورد توجه سهامداران است. البته ریسک ها هنوز به قوت خود باقی هستند و نباید این طور تصور شود که همه چیز روبراه است.  


افت بورس لندن


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۵۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۹۰.۰۴  واحد بسته شد.   شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۷۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۹۰۱.۳۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با کاهش ۱.۵۸ درصدی در سطح ۴۹۶۲.۹۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۳۱ درصد پایین رفت و به ۷۱۵۴.۳۰ واحد رسید.


رشد شاخص بورس چین


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۱۷ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۲۸۹.۳۶ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۹ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۱۸۳.۰۱  واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۴۸  درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۰۴.۶۳ واحد بسته شد.


در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۵۹ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۲۶.۲۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.


نفت


در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها ریزشی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۰۲ درصد کاهش به ۴۱.۹۷ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت ۰.۸۳ درصدی به ازای ۴۴.۷۲ دلار در هر بشکه مبادله شد.


طلا و نقره


همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با ریزش  ۰.۷۷ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۳۷.۴۷ دلار معامله شد. هر اونس نقره با کاهش ۱.۲ درصدی به ازای ۲۶.۴۲ دلار مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر