به دنبال بازگشایی فروشگاه‌های لباس؛

افزایش غافلگیرکننده نرخ تورم در بریتانیا

نرخ تورم در بریتانیا به دنبال کاهش فروش تابستانی فروشگاه‌های لباس در زمان بازگشایی پس از رفع قرنیطنه مرتبط با ویروس کرونا، به شکلی غافلگیرکننده افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۷۲۵۸
بریتانیا

به گزارش ایبِنا از رویترز، براساس اعلام مرکز ملی آمار برتانیا، شاخص سالانه قیمت مصرف کننده از ۰.۶ درصد در ژوئن به یک درصد در جولای رسیده است. اکثر اقتصاددانان این افزایش را موقتی می‌دانند به ویژه باتوجه به آثار ناشی از طرح تخفیف دولتی برای صرف غذا در رستوران‌ها در ماه آگوست.


نظر متفق القول اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز نشاندهنده این است که تورم در ادامه سال زیر هدف ۲درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی انگلیس خواهد بود. براساس اعلام مرکز آمار انگلیس، قیمت‌های لباس و کفش بیشترین کمک را به افزایش نرخ تورم کرده اند.


علاوه بر این، هزینه آرایشگاه و سایر خدمات بهداشت شخصی نسبت به سال گذشته ۵.۱ درصد افزایش داشته است. تورم هسته که به طور معمول قیمت‌های پرنوسان حامل های انرژی، مواد غذایی و نوشیدنی و دخانیات را لحاظ نمی‌کند، از ۱.۴ درصد در ژوئن با رسیدن به ۱.۸ درصد به بالاترین میزان خود در سال جاری رسیده است.


بانک مرکزی انگلیس اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که انتظار دارد نرخ تورم در کوتاه مدت اندکی منفی شده و در آگوست به منفی ۰.۳ درصد برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر