13 مهر 1399 - 10:44

امکان سنجی سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی نرخ رشد بازار لیزینگ خودرو

سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی نرخ رشد بازار لیزینگ خودرو در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۱۸۴۷۹
لیزینگ خودرو

به گزارش ایبِنا، در بازار جهانی، پیش بینی بازار برای نرخ رشد سالانه لیزینگ ناوگان خودرو در بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ معادل ۰۴. ۶ درصد تخمین زده می شود. لیزینگ ناوگان خودرو توسط کلیه بخش های تجاری و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. صنعت فناوری اطلاعات، صنایع غذایی و نوشیدنی تماما نیازمند وسایل نقلیه برای دستیابی به اهدافشان بوده و در همین راستا نیازمند برون سپاری تعمیر و نگهداری آنها به جای انجام آن توسط خودشان در داخل شرکت هستند. لیزینگ اینگونه وسایل نقلیه، هزینه ها را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این مزیت های مالیاتی نیز دارد که با توجه به نوع لیزینگ متفاوت است.


در آمریکای شمالی بزرگترین سهم بازار معادل ۱۷. ۳۳ درصد در سال ۲۰۱۶ دیده شده و پیش بینی می شود که در دوره آینده رشد ۱۶. ۵ درصدی داشته باشد. آمریکا انتظار دارد که بر بازار آمریکای شمالی تسلط یابد. ایالات متحده با توجه به روند رو به رشد مهاجرت به عنوان بازیگر اصلی در صنعت خودرو در جهان محسوب می شود و دارای بالاترین تقاضا برای اتومبیل های سواری، خودروهای سبک و سنگین است. این کشور دارای بیشترین شرکت های اجاره اتومبیل است، که بزرگترین بخش مشتریان در ناوگان ایالات متحده و بازار لیزینگ را تشکیل می دهند. بخش قراردادهای باز لیزینگ، بزرگترین سهم بازار را تشکیل می دهد. زیرا این بخش عمدتا از کسب و کار تجاری به منظور کسب سهم بزرگتری از بازار بهره می گیرد. آنها کنترل بیشتری بر روی استفاده از دارایی و دستیابی به آن را دارند که معمولا ۱۲ ماهه است و می توانند به توافقنامه خود در هر زمان بعد از پایان قرارداد خاتمه دهند.


در پایان قرارداد لیزینگ، مشتری موظف است مسئولیت هر گونه خسارت را پذیرفته و یا هزینه مسافت طی شده اضافی را بپردازد. وسایل نقلیه سواری بیش از ۵۰ درصد تولیدات جهانی خودرو را به خود اختصاص می دهند. با افزایش سطح درآمد، بخش خودروهای سواری شاهد افزایش تولید و فروش بوده است. دلیل آن تقاضای زیاد برای خودرو که عمدتا به دلیل افزایش تقاضای خودروی سواری در میان مناطق پر جمعیت، افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال توسعه و روند رو به گسترش حضور تولید کنندگان جهانی خودرو در بازارهای جدید است.


بازار توسط عواملی همچون آگاهی رو به رشد درباره مزایای لیزینگ ناوگان حمل و نقل در میان مشتریان هدایت می شود. پتانسیل رشد بالا برای بازار لیزینگ به علت افزایش تقاضا برای لیزینگ خودرو وجود دارد و مردم از خرید وسایل نقلیه به سمت اجاره وسایل نقلیه سوق پیدا کرده اند. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند رشد بالای بازار را مختل کند مانند پرداخت هزینه تجهیزات در زمان تصادفات و محدودیت در توافقنامه های لیزینگ خودرو.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر