به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شاپرک، پس از فرارسیدن مهلت تعیین شده برای انتقال پذیرندگان و تراکنش های شرکتهای پرداخت یار به سامانه پرداخت یاری در پنجم مهر ماه، خوشبختانه بسیاری از این شرکتها با درک درست و دقیق حساسیت این حوزه و ضرورت بیش از پیش ایجاد شفافیت در تراکنشهای الکترونیکی غیرحضوری، همکاری قابل تقدیری داشتند و درصد بالایی از پذیرندگان و تراکنش های شرکت های پرداخت یار تا مهلت مقرر منتقل شد.
با وجود این همکاری چشمگیر اما معدود پرداخت یارهایی که به دلائل یا علل مختلف موفق نشدند پذیرندگان و تراکنشهای خود را منتقل کنند و نام این شرکتها از سایت شاپرک حذف شد گرچه پس از این اقدام شاپرک، تعدادی دیگر از پرداخت یارها نسبت به مهاجرت کامل به سامانه پرداخت یاری همکاری لازم را انجام دادند.
با فرارسیدن بیست و هفتم مهر ماه که به عنوان موعد گام دوم ساماندهی پرداخت یاری از سوی شرکت شاپرک تعیین شده بود، نظر به ضرورت و الزام اجرای کامل ضوابط این حوزه، آن دسته از پذیرندگانی که توسط پرداخت یارهای حذف شده از سایت شاپرک به سامانه پرداخت یاری منتقل نشده بودند، غیرفعال شدند.
به این ترتیب در این مرحله پرداخت یارهایی که هنوز موفق به انتقال برخی پذیرندگان و تراکنش های خود به سامانه نشده اند و نام آنها در مرحله قبلی از سایت شاپرک حذف شده بود، با قطع پذیرندگان ثبت نشده مواجه شدند. این اقدام از سوی شاپرک با رعایت تمام جوانب لازم انجام شده تا از هرگونه اختلال احتمالی در کسب و کار این دسته از پذیرندگان حتی المقدور جلوگیری شود.