19 آذر 1399 - 09:33
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

احتمال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر اساس اصلاح ساختار

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس گفت: احتمال اعمال تغییرات در لایحه بودجه سال آینده بر اساس طرح اصلاح ساختار مجلس وجود دارد.
کد خبر : ۱۲۰۱۹۵
محمدمهدی مفتح

محمدمهدی مفتح  در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص اصلاح ساختار بودجه، گفت: با توجه به اینکه مصوبه مجلس به دست دولت قبل از ارسال لایحه بودجه ١۴٠٠ نرسیده، از اینرو عدم اعمال آن از سوی دولت تکلیفی را بر آن مشخص نمی کند.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمامی جلسات کمیسیون برنامه و بودجه در زمان بررسی طرح احکام اصلاح ساختار بودجه کمیته ای از دولت حضور داشته و هماهنگی های لازم انجام شد است، افزود: ما در مجلس تلاش کرده‌ایم که احکامی را تدوین کنیم تا دولت بتواند اعمال کند.


وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دولت در زمان بررسی طرح مذکور انتظار داریم که مصوبه مجلس در خصوص لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور اعمال شود.


نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا مجلس می‌تواند در لایحه ارسالی دولت همسو با طرح اصلاح ساختار بودجه تغییرات اعمال کند؟ تصریح کرد: مجلس هر نوع تغییری را می تواند در لایحه بدهد، از اینرو نگرانی وجود ندارد.


مفتح با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه هر ساله بوده و جز احکام دائمی است، گفت: یعنی دولت ها باید هر ساله بودجه را بر مبنای قانون تنظیم کنند؛ از اینرو وقتی قانونی از سوی مجلس مصوب و از سوی شورای نگهبان تایید می شود، دولت بهانه ای برای عدم اجرا نخواهد داشت.

برچسب ها: مجلس بودجه ساختار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر