پایان حمایت مستقیم انگلیس از پروژه‌های سوخت فسیلی خارج از کشور

انگلیس در راستای تقویت اقدامات اقلیمی، از حمایت پروژه‌های نفت و گاز در آن سوی دریا دست برداشت.
کد خبر : ۱۲۰۳۸۱
انگلیس

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز شنبه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس متعهد می شود که به حمایت مستقیم دولت از پروژه های سوخت فسیلی در خارج از کشور در اجلاس سازمان ملل متحد، با هدف تحریک اقدامات مشابه سایر کشورها برای کمک به مقابله با تغییرات آب و هوا، پایان دهد.



انگلیس، که پیش از مذاکرات اقلیمی در گلاسگو در سال آینده میلادی، میزبان این اجلاس مجازی است، با اتهام های  ریاکاری از سوی مبارزان برای ادامه تأمین مالی پروژه های نفت و گاز طبیعی گرم کننده آب و هوا در خارج از کشور، روبرو شده است.


جانسون در بیانیه ای گفت: امروز با اقدامی جاه طلبانه و قاطع، مشاغل آینده را ایجاد خواهیم کرد، که باعث بهبودی از ویروس کرونا شده و از سیاره زیبای خود برای نسل بعد محافظت می کنیم. قرار است بیش از۷۰ رهبر جهان من جمله کشورهای چین، هند، کانادا و ژاپن در این نشست از تعهدات بلندپروازانه در زمینه اقلیم رونمایی کنند.


انگلیس اولین اقتصاد بزرگی است که متعهد به خاتمه بخشیدن به بودجه عمومی پروژه های سوخت فسیلی در خارج از کشور در آن سوی دریا است. به گفته یک مشاور، این تغییر سیاست، یک استاندارد طلایی جدید را برای  اقدامات جدی آب و هوایی، تعیین می کند. انگلیس اکنون وظیفه دارد تا سایر کشورها را برای پیروی از این روش بسیج کند. آژانس مالی صادرات انگلستان برای کمک به گسترش شرکت های نفت و گاز انگلیس در کشورهایی مانند برزیل، عراق، آرژانتین و روسیه ضمانت هایی به ارزش میلیاردها دلار ارائه کرده است.


جانسون به دلیل نقش مالی صادرات انگلستان در حمایت از پروژه گاز طبیعی مایع ۲۰ میلیارد دلاری توتال در موزامبیک با انتقادات خاص روبرو شده بود. دولت گفت که سیاست جدید در اسرع وقت عملی می شود و به معنای عدم حمایت بیشتر دولت از پروژه های نفت، گاز طبیعی یا زغال سنگ در خارج از کشور، از جمله از طریق کمک های توسعه، صادرات مالی و ارتقای تجارت است. استثناهای بسیار محدودی برای نیروگاه های گازی در پارامترهای دقیق مطابق با توافق پاریس وجود دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر