15 بهمن 1399 - 08:27

افزایش مبلغ وام ازدواج نتیجه مثبتی نخواهد داشت

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: به جای افزایش مبلغ وام ازدواج و ایجاد بدهی برای جوانان، باید آنها را در بخش‌های اشتغال و مسکن حمایت کرد.
کد خبر : ۱۲۱۷۵۴
حسینی هاشمی

یک کارشناس اقتصادی در واکنش به تصمیم مجلس مبنی بر افزایش مبلغ وام ازدواج با کف ۷۰ و سقف ۱۰۰ میلیون تومان گفت: مشکل اصلی جوانان برای عدم تشکیل زندگی هزینه اولیه زندگی و وام ازدواج نیست، بلکه موضوع اساسی اشتغال، درآمد و مسکن آنهاست.


سید بهاءالدین حسینی هاشمی در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: این اتفاق منجر به افزایش عرضه پول و در نتیجه رشد نقدینگی و تورم خواهد شد که به ضرر اقتصاد است. ضمن اینکه این مبلغ از وام ازدواج برای زوج جوانی که دارای شغل پایدار نیستند فقط به یک بدهی تبدیل می شود که امکان دارد به مشکلات آنها بیافزاید.


وی با تاکید براینکه این تصمیم نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت، تصریح کرد: وام قرض الحسنه ازدواج باید از وجوه منابع قرض الحسنه بانکها باشد و این در حالی است که با توجه به شرایط موجود و کاهش شدید ارزش پولی ملی رغبتی برای پس انداز قرض الحسنه وجود ندارد و در نتیجه منابعی هم برای پرداخت وام ازدواج نداریم بنابرابن این طرح ممکن است عملیاتی نشود.


این کارشناس اقتصاد با بیان اینکه افزایش وام ازدواج وعده خوبی نیست، تاکید کرد: به جای چنین تصمیم هایی باید به فکر اشتغال و مسکن جوانان بود و برنامه هایی در این بخش ها داشت و از آنها حمایت کرد چرا که کمک های پایدار و موثرتری خواهند بود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر