19 بهمن 1399 - 09:39
یک کارشناس اقتصادی:

مجلس به بودجه نگاه اقتصادی داشته باشد

یک کارشناس امور اقتصادی گفت: ایرادها نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۰ کلی‌گویی به نظر می‌رسد، اکنون بهترین فرصت برای نگاه اقتصادی نه سیاسی به بودجه است.
کد خبر : ۱۲۱۸۹۹
جعفرزاده

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس و کارشناس امور اقتصادی درباره بهترین مسیری که در حال حاضر پیش روی مجلس قرار دارد تا بالاترین میزان عملیاتی شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه شود به خبرنگار ایبِنا گفت: این روزها شاهد هستیم که مجلس به تبصره ۱۴ و ۱۹ بسیار حمله می‌کند. بسیاری از اظهار نظرها هم غیرکارشناسی است، زیرا همین تبصره ۱۹ توانایی نجات کشور را دارد.


وی در ادامه اضافه کرد: صادقانه باید اعتراف کنیم که ۸۰ هزار پروژه بر زمین باقی مانده که مشارکت بخش خصوصی باید آن را عملیاتی سازد، بنابراین مجلس بیان کند که چگونه می‌توان دولت یا دولت‌ها را از زیر فشار تحریمی، نبود نقدینگی، پول و ارز خارج ساخت؟


این نماینده سابق مجلس در این رابطه اظهار داشت: هیچ بودجه‌ بدون ایرادی وجود ندارد. برای تمام بودجه‌های سنواتی می‌توان ایرادتی را مطرح کرد و از اکنون هم  می‌توان یکسری ایراد برای بودجه ۵ یا ۱۰ سال آینده طرح ساخت. ایرادها کلی‌گویی به نظر می‌رسد، اکنون بهترین فرصت برای نگاه اقتصادی نه سیاسی و اقدام سیاسی به بودجه است.


جعفرزاده در ادامه بیان کرد: نمایندگان در مباحث اقتصادی به دولت اعتماد کنند و جهت اجرایی و عملیاتی شدن تکالیفی را که دولت برای خود مدنظر قرارداده به کمک آیند.     

برچسب ها: مجلس بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر