تنوع دارایی صندوق ثروت ملی روسیه با فلز گرانبهای طلا

صندوق ثروت ملی روسیه، طلا را نیز جزو ذخایر مالی محسوب کرد.
کد خبر : ۱۲۴۲۵۸
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، صندوق ثروت ملی (NWF) با سرمایه گذاری در طلا به دارایی های صندوق تنوع داده و نخست وزیر این کشور میخائیل میشوستین روز جمعه دستور مربوطه را امضا کرد.


دفتر مطبوعاتی این نهاد گفت: ذخایر مالی صندوق ثروت ملی می تواند در حساب های بانک روسیه به فلزات گرانبها، به ویژه طلا که به طور سنتی به عنوان یکی از دارایی های است، تخصیص یابد. طبق گفته این دولت، این تصمیم که در اواخر سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شده با تنوع سرمایه گذاری صندوق این امکان را فراهم می کند تا از ایمنی و افزایش بازده تخصیص ها اطمینان حاصل شود.



این صندوق ثروت ملی بخشی از دارایی های بودجه فدرال روسیه است. این سیستم برای پشتیبانی سیستم بازنشستگی کشوری ایجاد شده و می توان از این بودجه برای جبران کسری بودجه در مواقع بحرانی استفاده کرد. طبق اعلام وزارت دارایی، از اول ژانویه، دارایی های این صندوق بیش از ۱۳.۵ تریلیون روبل یا نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار بوده است.


فلزات گرانبها برای سرمایه گذاری بسیار پایدارتر از دارایی های بازار مالی در دراز مدت، هستند. در اوایل سال جاری، بانک مرکزی روسیه گزارش داد که در سال ۲۰۲۰ ارزش ذخایر طلای روسیه برای اولین بار بالای سهام دلار آمریکا قرار گرفت. در پایان ژوئن سال ۲۰۲۰، روسیه ۱۲۸.۵ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت که ۲۲.۹ درصد از ذخایر بین المللی آن را تشکیل می داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر