قیمت طلا کاهش یافت

با کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از افزایش تورم، قیمت طلا افت کرد.
کد خبر : ۱۲۴۲۹۷
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه شنبه با بهبود ریسک پذیری پس از اینکه مقامات فدرال رزرو ایالات متحده نگرانی های تورمی بین سرمایه گذاران را آرام کردند، قیمت طلا کاهش یافت، هرچند ضررهای این فلز با کاهش سود اوراق و دلار محدود شده بود. هر اونس طلای اسپات ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸۷۶.۲۴ دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۷۶ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.


به گفته یک تحلیل گر ارشد، مکالمات مقامات فدرال رزرو در مورد خطرات تورم، یک شبه منجر به بهبودی گسترده در بازارهای سهام شد و حرکت طلا را به طور موقت متوقف کرد. سطح حمایتی طلا در حدود ۱۸۴۵ دلار در هر اونس، طی ۲۰۰ روز بود.


جیمز بولارد، رییس بانک فدرال سنت لوئیس گفت که انتظار دارد نرخ تورم در سال جاری و در سال آینده بیش از دو درصد باشد، اما چند مقام فدرال رزرو، از جمله بولارد، در اظهارات جداگانه ای به حمایت از سیاست بانک مرکزی ادامه دادند. سهام های آسیا در معاملات  اولیه صعود کرد و یک شبه وال استریت صعود کرد، در حالی که نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ تورم کاهش یافت. روز دوشنبه قیمت بیت کوین با افزایش ارزهای رمزنگاری شده بیش از ۱۰ درصد جهش کرد.


با وضعیت فعلی طلا، دلار نزدیک به پایین ترین نرخ چهار ماهه خود در برابر ارزهای اصلی سقوط کرد، در حالی که سود طولانی مدت خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح دو هفته ای سقوط کرد. سود کمتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد. سهام SPDR Gold Trust ، بزرگ ترین صندوق قابل معامله در بورس با پشتیبانی طلا در جهان، با افزایش ۰.۳ درصد از ۱۰۴۲.۹۲ تن در روز جمعه به ۱۰۴۶.۱۲ در روز دوشنبه رسید.


پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۷۴۱.۱۹ دلار در هر اونس رسید. هر اونس نقره با افت ۰.۷ درصدی به ۲۷.۶۰ دلار رسید، در حالی که پلاتین با قیمتی معادل ۱۱۷۴ دلار ثابت بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر