05 خرداد 1400 - 12:46
با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافقت کردند.
کد خبر : ۱۲۴۳۲۹
مجلس

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی در در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه با کلیات این طرح با ۱۳۲ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


مهدی طغیانی در تشریح گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه، این طرح را یکی از طرح‌های مهم در مجلس یازدهم در سال پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین موانع تولید رقیب‌تراشی برای سرمایه‌گذاری در تولید است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر موضوع تقویت تولید تمرکز دارد و اجازه ورود واسطه‌ها به اقتصاد را نمی‌دهد و مانع سوداگری در اقتصاد کشور خواهد شد.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: مالیات بر عایدی سرمایه صرفاً فردی را هدف قرار می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های مولد انجام نمی‌دهد و فقط ۴ بازار املاک، خودرو، طلا و ارز را هدف قرار می‌دهد. اگر فرد بیش از نیاز مصرفی در این ۴ بازار خرید داشته باشد، مالیات بر عایدی سرمایه شامل او می‌شود.


وی افزود: در سال‌هایی که تورم شدید را تجربه کردیم مانند سال ۹۹ که تورم ۴۰ درصدی را پشت سر گذاشتیم، افزایش در ۴ بازار نامبرده بیش از ۴۰ درصد بود بنابراین علاوه بر تورم موجود در اقتصاد ما برای سوداگران بازار ملک، خودرو، طلا و ارز موضوع عایدی ایجاد کرده‌ایم.

برچسب ها: مجلس مالیات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر