18 تير 1400 - 11:55

جزئیات تغییر ساعت فعالیت بانک‌ها از فردا

ساعات ارائه خدمات به مشتریان نظام بانکی از روز شنبه نوزدهم تیرماه سال جاری تا اطلاع ثانوی تغییر کرد.
کد خبر : ۱۲۵۳۵۱
شعبه بانک

به گزارش ایبِنا؛ روز چهارشنبه مورخ شانزدهم تیرماه ۱۴۰۰، هیات وزیران با توجه به کمبود برق و ضرورت تامین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی مصوب کرد که ادارات و سازمان‌های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه در روزهای پنج شنبه تعطیل خواهد بود.


در پی این مصوبه، بانک مرکزی نیز روز گذشته اعلام کرد: «با توجه به تصمیم هیات دولت مبنی بر تعطیلی بانک‌ها در روزهای پنج شنبه تا آخر مرداد ماه ۱۴۰۰، این مصوبه از امروز اجرایی است و شعب بانک ها تعطیل خواهند بود.» روابط عمومی بانک مرکزی در ادامه افزوده است: "سامانه‌های بین‌بانکی ساتنا و چکاوک نیز در روزهای پنج‌شنبه و از جمله روز ۱۷ تیرماه کار نخواهند کرد و سامانه‌ پایا مطابق روزهای تعطیل فقط با یک سیکل کار می‌کند. همچنین سامانه سپام ریالی در روز ۱۷ تیرماه فعال است و تمدید ضمانت‌نامه‌هایی که سررسید آنها فرارسیده است امکان‌پذیر خواهدبود."


تغییر ساعات حضور کارکنان بانک‌ها و پذیرش مشتریان


دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها از اطلاعیه شورای هماهنگی بانک‌ها درباره ساعت شروع کار خبر داد؛ در بخشی از این اطلاعیه به امضای علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک ها، آمده است: "با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با معاونت محترم نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ساعت فعالیت بانک ها تا اطلاع ثانوی برای کارکنان ۶ و ۳۰ دقیقه لغایت ۱۳ و ۳۰ دقیقه و برای مراجعه کنندگان ۷ تا ۱۳ خواهد بود." وی در اطلاعیه دیگری از هموطنان و مشتریان درخواست کرده است از خدمات غیرحضوری بانک‌ها استفاده نمایند.


بر اساس این گزارش، جمشیدی دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز در خصوص ساعت حضور کارکنان بانک ها و موسسات اعتباری در استان تهران و همچنین ساعت پذیرش مشتریان، اعلام کرد: "حسب اعلام تلفنی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بلحاظ  اصرار استانداری تهران از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰.۰۴.۱۹ تا اطلاع ثانوی ساعات حضور کارکنان در کلیه بانکها وموسسات اعتباری در استان تهران ۶.۵ بامداد و ساعت پذیرش مشتریان ۷ بامداد الی ۱۳.۵ خواهد بود".


در این ابلاغیه اضافه شده است: در صورت نیاز در پایان هفته تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد. ضمنا کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی جدا درخواست دارد همکاران عزیز درکلیه واحدها حداکثر از ۵۰٪ چراغ های روشنایی در طول کار استفاده نموده و دستگاه‌های  سرمایشی را از ساعاتی زودتر از تعطیل واحد ها خاموش نمایند. خاطر نشان می شود تعیین ساعات کار شعب واحدهای مستقر درسایر استان‌ها کماکان باهماهنگی مقامات ذیصلاح استانها خواهد بود."


بنابراین گزارش، مردم عزیز باید توجه داشته باشند از فردا (شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰) تا اطلاع ثانوی، زمان فعالیت بانک ها جهت ارائه خدمات به مشتریان نظام بانکی از ساعت ۷ الی ۱۳.۵ خواهد بود. همچنین خاطر نشان می شود که بانک های سراسر کشور، در روزهای پنج شنبه هر هفته تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ تعطیل خواهند بود و جهت رفاه مشتریان بانکی، پیشنهاد می شود برای بهره مندی از خدمات بانکی از خدمات غیرحضوری در این روزها استفاده کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر