کاهش قیمت طلای جهانی

با قدرت گرفتن دلار، قیمت طلای جهانی افت کرد.
کد خبر : ۱۲۵۹۱۳

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز جمعه قیمت طلا کاهش یافت و دلار قوی تر باعث محدود شدن صعود کوتاه مدت این فلز گرانبها شد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اطمینان داد که در حال حاضر نرخ بهره افزایشی ندارد. طلای اسپات 0.8 درصد کاهش یافت و به 1814.00 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با یک درصد کاهش به 1817.20 دلار رسید.


به گفته باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار: داده ها نشان می دهد افزایش تورم در ماه گذشته کمی کندتر از حد انتظار بوده، همراه با دلار قوی تر، قیمت طلا را کاهش داده است. طلا به عنوان محافظی در برابر تورم تلقی می شود. وی گفت: طلا همچنان در این سطوح قوی ظاهر شده و این واقعیت است که فدرال رزرو واقعاً چیزی نگفته است که بتواند قصد خرید دارایی یا افزایش نرخ بهره را داشته و به بازار قدرت دهد. کاهش سود اوراق قرضه دولتی هزینه نگهداری طلا را کاهش داده است.


شاخص دلار که به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته سقوط کرده بود، 0.3 درصد افزایش یافت و جذابیت طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر کاهش داد. پیش بینی می شود که طلا در طول ماه آگوست به زیر 1770 دلار و نقره به زیر 25 دلار برسد. بسیاری از سرمایه گذاران طلا و نقره پس از افزایش سال گذشته در آگوست این فلزات گرانبها را خریدند و قیمت ها دیگر به آن سطح نرسید، بنابراین سرمایه گذاران زیادی هستند که می گویند این اتفاق نمی افتد، من پولم را به جای دیگری منتقل خواهم کرد.


نقره 0.3 درصد کاهش یافت و به 25.45 دلار رسید. پالادیوم 0.5 درصد افزایش یافت و به 2659.19 دلار رسید، در حالی که پلاتین با 1.1 درصد کاهش به 1048.81 دلار رسید.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر