31 مرداد 1400 - 13:26

سند همکاری‌های متقابل گمرکی ایران و ژاپن امضا شد

سند کمک و همکاری‌های متقابل در امور گمرکی در حضور وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به امضای مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران و کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در تهران رسید.
کد خبر : ۱۲۶۳۰۶
سند ایران و ژاپن

به گزارش ایبِنا، حسین کاخکی مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل با اعلام این خبر گفت: سند موافقت نامه کمک و همکاری های متقابل در امور گمرکی که براساس مدل موافقت نامه سازمان جهانی گمرک تنظیم شده به عنوان مهم‌ترین سند پایه ای گمرکی زمینه کمک و همکاری متقابل امور گمرکی را بین دو کشور ایران و ژاپن را فراهم می کند.


کاخکی با اشاره به اینکه این سند، اولین سند امضا شده بین گمرک دو کشور است، افزود: با امضای این سند، تبادل و استعلام اسناد گمرکی بین دو کشور تسهیل و تسریع خواهد شد.


به گفته وی بر اساس این سند گمرکات دو کشور در زمینه های پژوهش، توسعه و هماهنگی رویه های جدید گمرکی و کمک ها و شیوه های اجرایی فعالیت های آموزشی ماموران گمرک و تبادل کارکنان گمرک همکاری خواهند کرد.


مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران تصریح کرد: ژاپن از فعال ترین گمرکات کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک دارای پتانسیل بسیار بالا در زمینه تجربیات فنی و تکنولوژیکی محسوب شده و امضای این سند بستر های لازم برای توسعه همکاری های اداری، فنی، آموزشی و پژوهشی بین گمرکات دو کشور را فراهم می‌کند.


شایان ذکر است پس از امضای سند به رسمیت شناسی فعالان اقتصادی با گمرک چین، امضای این موافقت نامه دومین سند گمرکی است که از ابتدای امسال به امضای مقامات دو کشور می رسد و راه را برای توسعه تعاملات تجاری و گمرکی با دومین و سومین اقتصاد جهان را مهیا می کند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر