15 شهريور 1400 - 09:59

بازارهای مالی جهان در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز، ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز بررسی شد.
کد خبر : ۱۲۶۶۷۴
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی نفت حاکی از کاهش قیمت نفت و نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و ثبات قیمت طلای جهانی و  نوسان قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • کاهش ۱ درصدی قیمت نفت


قیمت نفت در معاملات آسیا کاهش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۱.۱۲ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱.۰۷ درصد کاهش به ۶۸.۵۵ دلار در هر بشکه رسید.



  • بازار سهام آسیا


سهام های بازار آسیا و اقیانوسیه در معاملات دوشنبه به دنبال داده های مشاغل ایالات متحده که بسیار کمتر از انتظار بود، نوسان داشت.


Nikkei ۲۲۵ ژاپن با افزایش ۱.۷۵ درصدی، یکی از بزرگترین سود آوران منطقه بود. پس از افزایش ۲.۰۵ درصدی آن در روز جمعه پس از آنکه یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن گفت که در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد نخواهد شد. شاخص تاپیکس۱.۲۴ درصد پیشرفت کرد. قیمت سهام های چین افزایش یافت کامپوزیت شانگهای ۱.۰۲ درصد و جزء شنژن ۲.۱۶۴ درصد جهش کرد. شاخص هنگ هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۵۱ درصد افزایش یافت. کاسپای کره جنوبی به طور نسبی پایین تر نشست. در استرالیا ، اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰، ۰.۳۳ درصد کاهش یافت. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۴۵ درصد افزایش یافت.


در تایلند، شاخص کامپوزیت SET در معاملات روز دوشنبه ثابت ماند. به گزارش رویترز، این امر پس از آن صورت گرفت که نخست وزیر این کشور و چند وزیر کابینه دیگر از رأی عدم اعتماد به پارلمان در آخر هفته جان سالم به در بردند.


داده های مشاغل ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد بسیار کمتر از انتظار بود، در حالی که این اقتصاد تنها ۲۳۵ هزار موقعیت را در آگوست اضافه کرد. در همین حال، نرخ بیکاری مطابق برآوردها از ۵.۴ درصد به ۵.۲ درصد کاهش یافته است.



  • وال استریت                                                                                                                                                                                             


  بازارهای آمریکا روز دوشنبه به دلیل تعطیلات روز کارگر تعطیل هستند.



  • ارز                                                                                                                                                                                                


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از کاهش اخیر از بالای ۹۲.۴ ، در ۹۲.۲۰۷ قرار گرفت. ین ژاپن در ۱۰۹.۸۲ به ازای هر دلار معامله شد که قوی تر از هفته گذشته مشاهده شد. دلار استرالیا در ۰.۷۴۳۵ دلار تغییر کرد و هفته گذشته از زیر ۰.۷۳۲ دلار صعود کرد.                             



  • قیمت طلای جهانی                                                                                                                                                                                             


قیمت طلا با توجه به چشم انداز تاخیر فدرال رزرو به بالاترین حد طی دو ماه و نیم رسید. روز دوشنبه قیمت طلا زیر اوج دو و نیم ماهه قرار گرفت پس از آنکه داده های ناامیدکننده مشاغل ایالات متحده نشان داد که فدرال رزرو می تواند زمانبندی تدریجی اقدامات محرک مالی را عقب بکشد و جذابیت شمش را به عنوان حفاظ تورمی تقویت کند. تا ساعت ۴:۱۸ به وقت تهران، هر اونس طلای اسپات ۱۸۲۶.۶۵ دلار ثابت بود. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۲۸.۶۰ دلار رسید. نقره در ۲۴.۶۹ دلار در هر اونس ثابت ماند. پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۸.۸۹ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۴۲۸.۶۸ دلار رسید.



  • قیمت ارزهای رمزنگاری شده                                                                                                                                                                               


بیت کوین در ساعت ۹:۴۰ صبح به وقت تهران با ۱.۸۰ درصد افزایش به ۵۱۶۵۷.۷۷ دلار رسید. اتریوم با ۰.۶۵ درصد کاهش در ۳۹۱۱.۸۴ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر