07 مهر 1400 - 08:23

تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافت

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تسهیلات حساب‌های انفرادی و زوجین از محل اوراق، به ۲۸۰ و ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۷۲۰۳
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمد حسن مرادی با اشاره به اینکه سقف‌های تسهیلاتی از محل اوراق در گذشته برای زوجین در تهران ۲۰۰ و برای حساب انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان بود، افزود: در حال حاضر با موافقت و ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات از محل اوراق برای حساب‌های انفرادی و زوجین افزایش یافته است.


وی گفت: هم‌اکنون ارایه تسهیلات برای حساب‌های انفرادی تهرانی‌ها از محل اوراق ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است که به این میزان تسهیلات جعاله که هم اکنون ۸۰ میلیون تومان است، افزوده خواهد شد.


مرادی ادامه داد: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت میزان تسهیلات انفرادی که معادل ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان و برای حساب‌های ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.


وی تصریح کرد: در سایر شهرها نیز تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی حساب‌های انفرادی به ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تسهیلات جعاله همزمان با تسهیلات مسکن اختصاص می‌یابد، که سقف آن از ۴۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.


مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و جعاله ۱۷.۵ درصد است. بازپرداخت جعاله ۵ ساله و معادل ۶۰ ماه و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۱۲ ساله معادل ۱۴۴ ماه است. ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و تسهیلات‌گیرنده باید مدارکی ارایه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت اقساط باشد.

برچسب ها: مسکن تسهیلات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر