قیمت جهانی طلا ثابت ماند

با افزایش سود اوراق قرضه و ارزش دلار، قیمت طلا ثابت ماند.
کد خبر : ۱۲۷۶۵۸
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت طلا تقریبا ثابت بود و در تلاش برای بازیابی مجدد از فروش بالای قبلی با افزایش سود اوراق قرضه ایالات متحده و دلار، فشار بیشتری بر شمش آورد. هر اونس طلای اسپات پس از کاهش ۱.۶ درصدی در روز جمعه، تا ساعت ۰۷:۴۸ کمی تغییر کرد و به ۱۷۶۸.۰۶ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا در ایالات متحده در ۱۷۶۷.۸۰ دلار ثابت ماند.


دلار تقویت شده و باعث شد طلا برای خریداران سایر ارزها گران شود. داده ها حاکی از رشد کندتر اقتصاد چین در سه ماهه سوم بوده و قطعی برق و مشکلات عرضه به کارخانه ها آسیب رسانده است و مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. گفته می شود: نگرانی این است که کاهش عرضه برای رشد مضر بوده و تورم را تحت فشار قرار می دهند، اما بازارها نشان می دهند که بانک های مرکزی، ریسک تورم را در اولویت قرار داده و احتمالاً سیاست ها را شدیدتر می کنند، حتی اگر این به رشد کمی ضعیف منجر شود. طلا اغلب به عنوان حفاظ تورمی در نظر گرفته می شود، اگرچه کاهش محرک های مالی و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود و هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد. SPDR Gold Trust GLD، بزرگترین صندوق قابل معامله طلا در جهان، گفت که ذخایر آن با ۰.۳ درصد کاهش از ۹۸۲.۷۲ تن در روز پنجشنبه به ۹۸۰.۱ تن در روز جمعه رسید.


نقره خالص ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳.۳۱ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۵۰.۷۶ دلار و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰۶۳.۵۵ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر