رکورد تاریخی افزایش ذخایر بین‌المللی روسیه

داده‌های منتشر شده در هفته جاری توسط بانک مرکزی روسیه نشان داد که ذخایر بین‌المللی روسیه در ماه گذشته به رقم بی‌سابقه ۶۲۳.۲ میلیارد دلار رسیده که رکوردی تاریخی را ثبت کرد.
کد خبر : ۱۲۸۲۶۶
ذخایر روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تنها طی یک هفته منتهی به ۲۹ اکتبر، ذخایر بین المللی روسیه ۱.۶ میلیارد دلار افزایش یافت. بانک مرکزی روسیه گفت که این رشد عمدتاً به خرید ارز خارجی تحت قانون بودجه جاری نسبت داده می‌شود. به طور کلی، از ابتدای سال، دارایی های روسیه ۷.۵ درصد افزایش یافته است. ذخایر بین المللی این کشور که در مواقع اضطراری به عنوان وجوه پشتیبان عمل می کند، شامل دارایی های خارجی با نقدینگی بالا است که توسط بانک مرکزی و دولت نگهداری می شود و شامل طلای پولی، وجوه با حق برداشت ویژه (SDRs)، موجود در صندوق بین المللی پول (IMF) و وجوه ارز خارجی می شود.


ذخایر روسیه از سطح هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری که بانک مرکزی در سال ۲۰۱۹ تعیین کرده بود فراتر رفته و از آن زمان تاکنون بالاتر از این آستانه باقی مانده است و در سال ۲۰۲۰ با وجود تأثیرات همه گیری کرونا بر اقتصاد این کشور، ۴۰ میلیارد دلار جمع آوری شده است. در حال حاضر روسیه پنجمین ذخایر بزرگ ارز خارجی جهان را در اختیار دارد.


بر اساس ارقام بانک مرکزی، بدهی خارجی روسیه نیز در سال جاری رشد کرد و تا اول اکتبر به ۴۸۹.۲ میلیارد دلار رسید که ۴.۷ درصد افزایش داشت. صندوق بین المللی پول محاسبه کرده که این مقدار در مقایسه با کل بدهی عمومی همه کشورها بسیار کم است که در اواسط اکتبر به ۸۸ تریلیون دلار رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر