مراحل اولیه توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی پرو

بانک مرکزی پرو در حال توسعه ارز دیجیتال این بانک است.
کد خبر : ۱۲۸۴۴۶
پرو

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت بیت کوین، بانک مرکزی پرو، در حال برنامه ریزی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مانند سایر اقتصادهای جهان است. این خبررا رئیس این بانک، خولیو ولارده، اعلام کرد، وی اظهار داشت که این ارز برای پرداخت ها طراحی شده است. با این حال، وی اذعان کرد که به دلیل عدم اطمینان فعلی موجود در بازارها، زمان ایده آلی برای ارائه این ارز نیست.


خولیو ولارده، رئیس بانک مرکزی پرو، اعلام کرد که این موسسه، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را توسعه می دهد. این اعلامیه هفته گذشته در جریان پنجاه و نهمین دوره مجازی اجلاس سالانه مدیران اجرایی اعلام شد. وی اظهار داشت که راه اندازی چنین ارز دیجیتالی یک امر ضروری است. ولارده تاکید کرد: ما روی ارز دیجیتال کار می کنیم. در پروژه های متعددی با بانک های مرکزی هند، سنگاپور، هنگ کنگ هستیم و به فکر ارز دیجیتال غالب در آینده هستیم.در حالی که این ارز دیجیتال هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، این ارز آن را در جایگاهی قرار می دهد که سایر ارزها در اقتصادهای مشابه توسعه می یابند. مکزیک و برزیل معمولاً برای توسعه CBDC در این منطقه مورد توجه قرار می گیرند.


به نظر می رسد طراحی ارز دیجیتال پرو برای کمک به بخش پرداخت و در یک دوره هشت ساله کاملاً متفاوت متمرکز شده است. این کشور به دنبال ادامه توسعه در این زمینه مانند سایر اقتصادها است. با این حال، ولارده اذعان کرد که پرو همچنان فاقد منابع لازم برای تکمیل این پروژه است و در حال حاضر در حال رویارویی با خطر تکمیل چنین پروژه ای برای اقتصاد پرو است. رئیس کل بانک مرکزی پرو معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای پیگیری این هدف نیست.


این اعلامیه باعث شگفتی بسیاری از دست اندر کاران اقتصادی در این کشور شد، زیرا پرو به عنوان کشور دوستدار ارزهای دیجیتال شناخته نشده است. با توجه به اینکه هیچ چارچوب قانونی برای حمایت از فعالیت ارزهای دیجیتال ( CBDC) در اقتصاد آن وجود ندارد، این کشور هنوز در مراحل اولیه پذیرش ارز رمزنگاری شده است. چین در حال حاضر این کار را انجام می دهند، در حالی که کشورهایی مانند السالوادور تصمیم گرفتند روند کاملاً متفاوتی را طی کنند و بیت کوین را به عنوان ارز قانونی بپذیرند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها