افزایش گردش تجاری امارات متحده عربی با روسیه تا ۲۰ میلیارد دلار

امارات متحده عربی تجارت با روسیه را تقویت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۲۸۹۴۷
گردش تجاری امارات

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ثانی بن احمد آل زیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی اعلام کرد، امارات متحده عربی قصد دارد تا گردش تجاری خود با روسیه را طی پنج سال آینده تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.


روز شنبه، الزیودی در جریان نشست عمومی اکسپو به خبرگزاری ریا گفت: با طرف روسی کار می کنیم تا گردش مالی تجاری را طی پنج سال آینده تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهیم و به سرمایه گذاری در سایر زمینه ها و همکاری اقتصادی ادامه دهیم.


به گفته این مقام، روابط استراتژیک بین ابوظبی و مسکو برقرار است. وی خاطرنشان کرد که تا ۹۰ درصد از کل سرمایه گذاری روسیه در جهان عرب در امارات انجام می شود. امارات هم به طور قابل توجهی در روسیه سرمایه گذاری می کند و حدود ۸۰ درصد از کل سرمایه گذاری های اعراب در اقتصاد روسیه را تشکیل می دهد.


 الزیودی تصریح کرد: تعداد شرکت های روسی در امارات به ۴۰۰۰ شرکت رسیده است. به گفته این وزیر، در حال حاضر امارات در چندین بخش روسیه شامل صنعت پتروشیمی، نفت و گاز، صنعت خودروسازی و بنادر سرمایه گذاری می کند و قصد دارد آن را گسترش دهد.


هفته گذشته میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت، در سال ۲۰۲۰، گردش تجاری بین دو کشور به ۳.۳ میلیارد دلار رسید و در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۱ حجم آن از ۴ میلیارد دلار گذشت و به رکورد جدیدی رسید.


به گفته وزارت اقتصاد، در سال جاری روسیه عمدتاً محصولات معدنی، سنگ‌های قیمتی و فلزات را به امارات صادر می‌کرد، در حالی که واردات روسیه از این کشور عربی شامل ماشین‌آلات، تجهیزات و وسایل نقلیه بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر