افزایش تورم بریتانیا در ماه نوامبر

در آستانه نشست سیاست‌ پولی فشرده بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه، تورم بریتانیا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۸۹۸۷
تورم انگلیس

  به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، در آستانه نشست سیاست‌ پولی فشرده بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه، با ادامه افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده، تورم بریتانیا در ماه جاری افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده در ۱۲ ماهه منتهی به نوامبر ۵.۱ درصد افزایش یافت نسبت به ۴.۲ درصد در ماه اکتبر، که تندترین شیب طی یک دهه و بیش از دو برابر هدف بانک مرکزی، افزایش یافت.


 اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که نرخ تورم در ماه نوامبر ۴.۷ درصد باشد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که تورم در بهار سال ۲۰۲۲ به ۵ درصد خواهد رسید و در اواخر سال ۲۰۲۳ تا هدف ۲ درصدی خود تعدیل خواهد شد. تورم ماهانه بریتانیا در ماه نوامبر نسبت به اکتبر ۰.۷ درصد افزایش یافت که بالاتر از نظرسنجی رویترز برای افزایش ۰.۴ درصدی بود.


 روز پنجشنبه کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس برای تصمیم گیری درباره تشدید سیاست های پولی، با افزایش تورم و قوی ماندن بازار کار، تشکیل جلسه می دهد، اما شیوع سریع سویه اومیکرون Covid-۱۹ باعث ابهام در مورد بهبود اقتصادی در کوتاه مدت شده است.کمیته سیاست پولی در ماه نوامبر با نگه داشتن نرخ بهره در پایین ترین سطح تاریخی ۰.۱ درصد، انتظارهای بازار را نادیده گرفت، اما تحلیل گران در مورد اینکه آیا شیوع اومیکرون باعث افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه خواهد شد یا خیر، اختلاف نظر دارند.

برچسب ها: تورم بریتانیا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر