وزیر صمت عنوان کرد؛

لزوم پیش‌بینی ضوابط اجرایی برای حذف قیمت‌گذاری دستوری

وزیر صمت گفت: اینکه گفته می‌شود اقتصاد نباید دستوری باشد به این معنا نیست که اقتصاد رها شود بلکه باید ضوابطی برای قیمت‌گذاری دستوری در نظر بگیریم و آن را اجرایی کنیم.
کد خبر : ۱۲۹۱۳۳
فاطمی امین

به گزارش ایبِنا، سیدرضا فاطمی امین در آیین افتتاح معاملات آتی مس و معاملات گواهی سپرده مس و میلگرد در بورس کالای ایران گفت: در اقتصاد ایران مشکلات ساختاری وجود دارد که یکی از این مشکلات در حوزه بازارها است.


وی ادامه داد: در وزارت صنمت برای مدیریت بازار کالاهای پایه، بورس را انتخاب کرده‌ایم چرا که معاملات خارج از بورس قابل ضابطه‌گذاری نیست.


فاطمی امین تصریح کرد: ۲۵ ابزار برای مدیریت بازار کالاهای پایه طراحی کردیم که امروز دو ابزار رونمایی شد و سایر ابزارها نیز به مرور رونمایی خواهد شد.


وزیر صمت بیان کرد: این ابزارها علاوه بر ایجاد شفافیت به قدرت اعمال تنظیم‌گری کمک می‌کند و باعث کمک بیشتر به تامین مواد اولیه صنایع می‌شود که یکی از نگرانی‌های واحدهای تولیدی همین تامین مواد اولیه است.


فاطمی امین گفت: علاوه بر اینکه در معاملات شفافیت داریم ظرفیت خوبی نیز در بخش تولید داریم.


وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست از ۳۰ گروه کالایی سهمیه‌بندی بیش از ۲۰ گروه را بردارد که این موضوع باعث کاهش نرخ تورم می‌شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از برگزاری مزایده برای معدن جانجا خبر داد و گفت: انتخاب سرمایه گذار و ارزیابی‌های فنی و مالی برای این معدن آغاز شده است یکی از شروط مزایده هم این بود که باید ۴۰ درصد از سهام این معدن به مردم واگذار شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر