30 آذر 1400 - 10:30

امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام وام کرونایی و ودیعه مسکن

فعالان ۱۴ گروه از مشاغل صنفی و غیرصنفی متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی و متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن فقط تا پایان امروز فرصت دارند که ثبت‌نام کنند.
کد خبر : ۱۲۹۱۴۷
تسهیلات کرونا

به گزارش ایبِنا، فرصت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ درصدی برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان آذر اعلام شده است. بر این اساس واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا در ۱۴ گروه شغلی شامل موارد زیر هستند:


۱- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها؛


۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه‌ها و زائرسراها


۳- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی


۴- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری


۵- دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی


۶- تولید و توزیع پوشاک


۷- تولید و توزیع کیف و کفش


۸- مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه


۹- مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی


۱۰- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای


۱۱- مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی


۱۲- آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها


۱۳- موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند


۱۴- واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر، مراکز تولید محصولات گل خانه‌ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی


بر این اساس فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل ۸۵۰ زیر رسته) فقط تا پایان امروز فرصت دارند که با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir برای این تسهیلات ثبت‌نام کنند.


تسهیلات یاد شده به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد، با باز پرداخت ۲۲ ماهه اقساط و ۲ ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می‌گیرد.


البته تالارداران خسارت دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مطابق با دستورالعمل‌های پیش‌تر اعلام شده، و نامه شماره ۷/۰۹/۶۱۷۷ تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۰ اتاق اصناف ایران به جای مراجعه به سامانه کارا، باید به اتحادیه مراجعه کنند.


وام جدید کرونا مختص صاحبان مشاغل و کسب و کارهای چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی است که مهلت ثبت نام آن‌ها تا آخر شهریور تصویب شده بود، اما کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی این زمان را تا آخر آذر ماه تمدید کرد.


مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها پیش از این جهت بهره مندی از وام کرونا به فهرست کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اضافه شدند.


پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که


امروز؛ پایان مهلت ثبت‌نام وام اجاره مسکن


ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نیز از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند با به نظام بانکی معرفی شده‌اند.


سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.


متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر