وزیر صمت:

امضاهای طلایی از روند تجارت حذف می‌شود

وزیر صمت گفت: حذف رانت و امضاهای طلایی به شدت در وزارت صمت پیگیری می‌شود که حذف رانت از بورس‌کالا و کارت بازرگانی از جمله آنهاست.
کد خبر : ۱۲۹۲۷۲
فاطمی امین

به گزارش ایبِنا، وزیر صمت با بیان اینکه پیش از این در شهرهای کم بضاعت به نام افراد مختلف همچون کودکان کارت بازرگانی می‌گرفتند و فساد می‌کردند، افزود: هدف ما این است که ضوابطی قرار دهیم تا کارت بازرگانی به افراد قابل اطمینای اعطا شود؛ همچنین فعالیت‌هایی که به سمت اولویت‌ها حرکت می‌کنند راحت‌تر به این سمت بروند. در فرایند جدید صدور کارت بازرگانی ۲۵ استعلام از ۲۰ دستگاه در کمتر از یک ساعت اخذ می‌شود.


سید رضا فاطمی‌امین در آیین رونمایی از کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی ادامه داد: حذف رانت و امضای طلایی به طور جدی در وزارت صمت پی‌گیری می‌شود که در حوزه بورس کالا شروع شده و ۲۰ گروه از ۳۰ گروه دیگر سهمیه بندی ندارند. در حوزه کارت بازرگانی نیز امروز هوشمندسازی را کلید می‌زنیم. تلاش ما این است که به سمت اقتصاد سالم حرکت کنیم.


وی با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: حمایت از تولید و رفع موانع تجاری موجب شد تا صادرات کشور به سرعت افزایش یابد و شاهد عبور صادرات از مرز ۴۰ میلیارد دلار در ۹ ماهه امسال باشیم. از نخستین روزهای فعالیت در وزارت صمت موانع شناسایی شد و با تصویب موارد پیشنهادی فعالان اقتصادی با رشد تجارت مواجه شدیم.


فاطمی‌امین با اشاره به حذف رانت از صدور کارت بازرگانی، گفت: در اذهان مردم این است که کارت بازرگانی فساد دارد اما بنده اعلام می‌کنم صدور و تمدید کارت منوط به پرداخت مالیات است و نمی‌توان صوری اقداماتی انجام داد. دیگر کودک ۱۰ ساله صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری نمی‌تواند انجام دهد زیرا امضای طلایی از کارت بازرگانی حذف شد.


وزیر صمت با بیان اینکه تکمیل سامانه جامع تجارت حکومت‌داری و مدیریت را تغییر می دهد، تصریح‌کرد: بر همین اساس شرایطی فراهم شده است تا کارت بازرگانی برای افراد دارای صلاحیت صادر شود و سوء استفاده‌گران نتوانند خللی در تجارت کشور به وجود بیاورند.


فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه سامانه جامع تجارت ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که بتوانیم قوانین را با نظارت اجرایی کنیم، تاکید کرد: تسهیل‌گری از اولویت های صادرات کشور است، بر همین اساس ۲۵ هزار تاجر می توانند از ۲۵ استعلام لازم را از ۲۰ دستگاه ناظر در زمان کوتاه یک ساعت دریافت کنند.وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه جامع تجارت موجب شده تا مسیر فساد و رانت بسته شود، گفت: امضاهای طلایی از نخستین اقدامات به ثمر رسیده در دولت است تا با شفافیت در اقتصاد به‌ویژه صدور کارت بازرگانی در مسیر توسعه گام برداریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر