15 دی 1400 - 16:53
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

ثبات در بازار ارز؛ اختلاف نرخ‌ها کاهش یافت

فعالان بازار ارز در پنجمین روز هفته، بازهم شاهد افت نرخ دلار هستند، به گونه‌ای که بهای دلار در بازار غیررسمی یک کانال عقب‌نشینی کرده است.
کد خبر : ۱۲۹۵۱۵
بازدید سرزده رئیس کل بانک مرکزی از صرافی های میدان فردوسی

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مشاهدات میدانی از بازار ارز تهران نشان از کاهش تقاضا و عقبگرد نرخ دلار در معاملات دارد. به گونه‌ای که بهای دلار در بازار آزاد که پیش‌تر در محدوده ۳۲ هزار تومانی در نوسان بود حالا با تداوم روند کاهشی روزهای اخیر، به کانال ۲۸ هزار تومان رسیده است؛ به بیان دیگر کانال‌شکنی دلار با رسیدن به محدوده ۲۸ هزار تومانی رقم خورده است و باعث شده تا بعد از چند هفته، فاصله بهای دلار در بازار غیررسمی و صرافی‌های مجاز و بانکی، کاهش معناداری داشته باشد.


در این میان با توجه به آخرین قیمت‌ها در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، می‌توان نتیجه گرفت که بهای دلار بازار غیررسمی و صرافی‌های مجاز و بانکی به یکدیگر نزدیک شده است. مسلما این روند بیانگر شکل‌گیری ثبات در بازار ارز و تامین نیاز ارزی متقاضیان از سوی سیاست‌گذار ارزی است. از سوی دیگر شکل‌گیری این روند به این معناست که فعالان بازار ارز انتظار روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای آتی را دارند.


حال در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور و بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه سنا بانک مرکزی، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم به رقم ۲۶۴۵۵ تومان رسیده است، در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا، رقم ۲۶۹۹۰ تومان تعیین شده است.


این در حالی است که میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو نیز از مردم ۲۹۹۷۰ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۳۰۵۷۵ تومان رسیده است.

برچسب ها: بازار ارز نرخ ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر