گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش شاخص کل بورس در نخستین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۵۱ واحدی معادل ۰.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۳۷۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۵۵۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه هجدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۶ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۳۳۷ هزار و ۲۵۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با  کاهش ۳۳۷ واحدی، عدد ۳۵۹ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۱۲ واحدی به رقم ۲۲۵ هزار و ۳۳۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۹ هزار و ۴۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۱۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۴ هزار و ۴۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، نوری، شاراک و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وبملت، وبصادر و خساپا بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در نخستین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۳۰ هزار و ۷۴۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد امین (تأمین سرمایه امین) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شسینا، ددام، واتی و غشصفا بود. همچنین نماد معاملاتی غمهرا (تولیدی مهرام) با ۴.۸ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خودرو، خگستر، غچین و خکار قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر