10 بهمن 1400 - 11:39

خودپردازهای بانک پاسارگاد به سامانه صیاد متصل شد

بانک پاسارگاد به عنوان چهارمین بانک به جمع بانک‌های ارائه‌دهنده خدمات سامانه صیاد بر روی خودپردازهای خود پیوست.
کد خبر : ۱۳۰۱۶۰
خودپرداز بانک پاسارگاد

به گزارش خبرنگار ایبنا، بدین ترتیب دریافت خدمات ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید بانک پاسارگاد برای دارندگان کارت بانک پاسارگاد بر روی تمامی خودپردازهای این بانک فراهم شده است. همچنین تایید و انتقال چک‌های جدید تمامی بانک‌ها برای دارندگان کارت بانک پاسارگاد بر روی خودپردازهای این بانک امکان‌پذیر است.


پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تأیید و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک، برنامک‌های موبایلی و شعب بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و پس از پیاده‌سازی زیرساخت‌های مرتبط با اتصال خودپردازهای تمام شبکه بانکی به سامانه صیاد توسط بانک مرکزی، تاکنون خودپردازهای بانک‌های ملت، سامان، رفاه کارگران و پاسارگاد به خدمات سامانه صیاد مجهز شده و خدمات مرتبط با چک‌های جدید را به هموطنان ارائه می‌کنند. در کنار آن امکان «تأیید دریافت» چک های جدید صیادی از طریق خودپردازهای بانک «صادرات» نیز فراهم شده است. بدین ترتیب تعداد خودپردازهای ارائه‌دهنده خدمات صیاد در کشور به بیش از ۱۸ هزار دستگاه رسیده است.
یادآور می‌شود براساس «قانون اصلاح قانون صدور چک»، چک‌های جدید صیادی که ظاهر متفاوت از چک‌های قدیمی دارند و حاوی عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» می‌باشد، در زمان صدور باید در سامانه صیاد نیز ثبت شود. ذینفعان این چک‌ها نیز علاوه بر دریافت برگ چک باید تایید دریافت چک را در سامانه صیاد ثبت کنند.

خاطرنشان می‌شود در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده و تائید دریافت آن توسط ذی‌نفع، بانک امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر